English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

همکاری زندان‌ با ستاددیه حبس‌های‌زیادی را به‌نصف تقلیل‌می‌دهد

مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: ارتباط متقابل مددکاران اجتماعی ندامتگاه‌ها با نمایندگان ستاددیه از ابقای بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد ممانعت به عمل آورده و مدت حبس افراد واجد شرایط کمک را به نصف تقلیل خواهد داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، جبار باقری عضو هیات مدیره ستاددیه و مدیرکل زندان‌های استان البرز در جمع کارشناسان این نهاد مردمی و مددکاران نمونه زندان‌های این استان افزود: با عنایت به تاکیدات رهبر انقلاب و بنا به مطالبه دستگاه قضاء به منظور کاهش مدت حبس بسیاری از مددجویان صلاحیت‌دار برای دریافت مساعدت مدیران عامل ستاددیه استان و همچنین انجمن‌ حمایت از زندانیان، در هرلحظه از شبانه‌روز که اراده کنند می‌توانند برای عملی کردن همین مهم به هر یک از بندهای مورد نظر خود در زندان‌های سطح استان، مراجعه نمایند.

مددکاری اجتماعی نقش پررنگی در زندان‌زدایی دارد

وی با بیان اینکه مددکاری اجتماعی یک شغل نیست و در مقام عمل یک تخصص است، اظهار کرد: اگر کسی در بین مشاغل و حرف موجود در زندانبانی سراغ مددکاری رفته نشان از ضمیر خاصی دارد که نیاز است این خلوص به رنگ تخصص هم آراسته شود. شما مددکاران خدوم زندان‌ها برای خدمت صادقانه قسم‌خورده‌اید پس باید مهارت‌های رفتاری را هم جانانه بیاموزید تا بتوانید در حد متعالی نقش‌آفرین باشید.

مدیرکل زندانهای استان البرز در جمع کارکنان ندامتگاه فردیس، تصریح کرد: مرجع رجوع مردم ناامید و آبرومند شأن والایی می‌خواهد و این شأن در حد توان و شخصیت هر کسی نیست و از این نظر باید شکرگذار خدای متعال باشیم که ما را دستگیر افرادی قرار داده است که نه با سوء نیت مجرمانه بلکه بر حسب یک بدهی یا محکومیت به یکی از جرایم غیرعمد روانه زندان شده است.

باقری با اشاره به قدرت کلام جمعی از روحانیون، معتمدین، ریش‌سفیدان و صاحبان اعتبار در میان مردم، از مددکاران زندان‌ها گفت: مددکاران زندان‌ها به تاسی از مددکار بزرگ جهان اسلام حضرت امیرمومنان علیه‌السلام بایستی برای رهایی یک فرد نیازمند و بدون پشتوانه مالی و خانوادگی از هر ظرفیت و احتمالی برای استخلاص هر زودتری این افراد بهره جسته و عدم استفاده از این مقدورات را خسران شخصی و عملی خود بپندارد.

وی خواستار تقویت روزافزون کارگروه اخذ رضایت و همیاری بیشتر کمیته صلح و سازش ستاددیه شد و افزود: هیچ‌کس در اداره کل زندان‌های این استان با فلسفه خدمت‌رسانی مشکل ندارد که البته بدیهی است مسائل امنیتی و حفاظتی را هم باید به نحو قانونی لحاظ کرد تا کار در مجموع اصولی و بدون نقص انجام شود.

در پایان این مراسم از محمدباقر مقدسی، مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان و جمعی از کارشناسان مددکار این نهاد و دیگر مددکاران و مسئولین زندانهای استان البرز، تقدیر به عمل آمد.

a1

انتهای پیام /

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۴۲
تعداد کلیک: ۲,۶۶۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.