English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

77درصد بدهی زندانیان غیرعمد ایلام محکومان مهریه هستند

مدیرکل زندان‌ها و عضو هیات مدیره ستاددیه شعبه ایلام گفت: ۷۷ درصد از مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد این استان را در سال گذشته مربوط به بدهکاران مهریه بود.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، اکبر محبی در جلسه هیات مدیره ستاددیه استان ایلام اظهار کرد: آگاهی بخشی هنرمندانه و غیرشعاری به مردم در راستای عدم صدور چک بلامحل، امتناع از پذیرفتن مهریه‌های غیرمعقول، اطلاع داشتن از انقضای گواهینامه و بیمه‌نامه‌های خودرو بدون شک کاهش جرائم غیر عمد را به دنبال دارد.

وی افزود: طی سال گذشته (1394) تعداد ۹۲ زندانی با تلاش مددکاران و کوشش کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان آزاد و ۷۷ درصد از میزان کل بدهی زندانیان مذکور را که مربوط به مهریه بود با پیگیری‌ها این مجموعه منتهی به رضایت شده است.

مدیرکل زندانهای استان ایلام، یادآور شد: مبلغ بدهی زندانیان تحت حمایت ستاددیه در سال 94 معادل 5 میلیارد و دویست میلیون تومان بود که مبلغی معادل 3 میلیارد تومان از سوی شکات گذشت اخذ شده است.

محبی، خواستار مساعدت بیشتر مسئولان و خیرین استانی را در ماه‌های ویژه قمری در جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد را خواستار شد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهادهای حمایتی متعددی به منظور حمایت از  قشرهای ضعیف جامعه تشکیل شد که در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی نهاد مردمی ستاددیه که با مساعدت خیرین و نیکوکاران تأسیس شد تا به امروز در راستای اهداف ترسیمی خود خدمات و برکات فراوانی را برای جامعه بر جای گذاشته‌ است.

انتهای پیام /

۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۵:۴۷
تعداد کلیک: ۲,۰۰۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.