English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پیگیری ویژه ستاددیه برای آزادی 49 زندانی بیمه توسعه

مدیرعامل ستاددیه کشور با اشاره به طولانی شدن موضوع زندانیان بیمه توسعه گفت: علی‌رغم همکاری خوب بیمه ایران در آزادی جمع زیادی از این افراد هنوز 49 زندانی این شرکت منحل شده محبوسند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید اسدالله جولایی در دیدار با مدیرعامل شرکت بیمه ایران از اهتمام ویژه این نهاد مردمی در راستای آزادی باقیمانده 49 نفری زندانیان بیمه توسعه خبر داد و افزود: به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به این زندانیان واجد شرایط کمک قوه قضائیه و به خصوص دادستانی کل کشور آماده هستند که در حل مشکل بیمه‌گذاران بیمه توسعه همکاری لازم را انجام داده و بیش از پیش تسهیل کننده این آزادی‌ها باشند.

وی همکاری بیمه ایران را در حل مشکلات بیمه گذاران بیمه توسعه مطلوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: بیمه ایران تاکنون حدود 400 میلیارد تومان بابت غرامت این بیمه گذاران پرداخت کرده و در طول یک سال از ورود جمع زیادی از افراد در شرف حبس ممانعت به عمل آورده است.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت‌هایی چون بیمه توسعه در کشور گفت: در تعدادی از پرونده‌های محکوم به دیه تصادفات همچون بیمه‌گذران بیمه توسعه دفتر پاسخگویی به این معضل برای افراد و خانواده‌های درگیر در امر پرداخت دیه وجود ندارد که همین امر باعث کند شدن روند رسیدگی به مشکلات این افراد و اطاله رسیدگی شده است.

جولایی ادامه داد: با اقدامات خوب سال‌های گذشته ستاد دیه و فرهنگ‌سازی در زمینه خرید الحاقیه بیمه‌نامه شخص ثالث خوشبختانه تاکنون کمتر از هزار نفر به خاطر مشکلات دیه در زندان به سر می برند که در صدد هستیم با همکاری مسئولان ذی‌ربط این عدد را به عددی دو رقمی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه از زمان تکفل مطالبات بیمه‌گذران بیمه توسعه به بیمه ایران تا به امروز 505  زندانی یا محکوم در شرف ورود به زندان از بند حبس نجات یافته‌اند، گفت: با توجه به استعلامی که از زندان‌های کل کشور اخذ شده تا به امروز هرچند پرونده‌های بسیاری از سوی بیمه ایران به آن‌ها رسیدگی شده اما هم‌اکنون به دلیل جمعیت زیاد این گرفتاران همچنان ندامتگاه‌های زیادی میزبان این افرادی هستند که از قضاء هم بیمه‌نامه و هم گواهینامه داشتند.

مدیرعامل ستاددیه با اشاره به آزادی 18 مددجوی محبوس دیگر این شرکت بیمه‌گر در روز میلاد حضرت علی علیه‌السلام گفت: البته نباید فراموش کرد در حال حاضر اگر زندانی دیگری از بیمه گذاران بیمه توسعه در زندان حضور دارد ممکن است تنها به این موضوع دیه مرتبط نبوده و حبس او دلایل دیگری هم داشته باشد که موضوع قضایی این افراد با الویت بیشتری در حال رسیدگی است.

سید عباس حسینی، مدیرعامل بیمه ایران هم در این ملاقات با اشاره به جلسه‌های مشترک این مجموعه با اعضای ستاد دیه کشور را موثر در تسریع رسیدگی به این افراد اعلام کرد و گفت: این ملاقات‌ها با هدف آزادی همگی این محکومان برگزار شده و امیدواریم افرادی هم که به دلیل تعدد جرایم در زندان حضور دارند لااقل مطالبه خود را از بیمه توسعه چه زودتر دریافت کنند.

انتهای پیام/

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۴۷
تعداد کلیک: ۲,۲۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.