English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

یک‌سال‌حبس به‌دلیل یک‌سهل‌انگاری‌/زندانی۶۰ساله مشهدی آزادشد

مددجوی ۶۰ ساله‌ای که به جرم قتل غیرعمد ناشی از حوادث کارگاهی بیش از یک‌سال در زندان مرکزی مشهد محبوس بود، با کمک نیکوکاران استانی از بند حبس رهایی یافت.

 

به گزارش خبرنگار مهـــر، در شهریورماه ۹۲ مددجو در حین ساخت منزل مسکونی خود با بکارگیری دو تن از بستگان مشغول ساخت بنایی قدیمی می‌شوند که هفته‌ای از شروع پروژه نگذشته در پی سقوط بالابر مصالح ساختمانی که به دلیل فرسودگی، قابلیت حمل مواد سنگین را نداشت، محکوم به دیه ناشی از کشته شدن یکی از کارگرهایی می‌شود که در زیر این بالابر مسئول پر کردن ملات ساختمانی بود.

در ادامه به دنبال شکایت اولیاء دم، استاد کارکشته مشهدی در سن ۶۰ سالگی مقصر اصلی حادثه شناخته شده و بنا به درصد تقصیری که دادگاه صالح به رسیدگی برای او تعیین می‌کند در اسفند ماه ۹۳ روانه زندان مرکزی مشهد می‌شود.

طوسی، مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان خراسان رضوی در تشریح وضعیت این مددجو گفت: با وجود هشدارهای متعدد و با عنایت به این که کارفرمایان و متولیان امور ساختمانی خوب به حوادث احتمالی ناشی از کار اشراف دارند اما در هزینه کردن مبلغی ناچیز به عنوان بیمه مسئولیت و حوادث ناشی از کار خساست به خرج می‌دهند که همین امر طبق آمار موجود خرجی چند ده و شاید چند صد برابری را بر آن‌ها تحمیل کرده و موجب از هم پاشیدگی خانواده مصدوم و همچنین کانون گرم خانه‌های خودشان می‌شوند.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش کمیته صلح و سازس ستاد دیه و تشکیل پرونده و طی فرآیند آزادسازی، بخش زیادی از بدهی نامبرده از طریق منابع بانکی و تخفیف شکات تأمین و لیکن حدود ۲۸ میلیون تومان از مبلغ دیه باقیمانده بود  که این میزان مانده هم در ۳ مرحله و توسط ۳ نفر از خیرین خداجوی این استان تامین و به حساب ستاد دیه واریز شد.

انتهای پیام /

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶
تعداد کلیک: ۱,۹۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.