English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی‌زندانیان‌غیرعمدبوشهردرگرو پرداخت‌بدهی14میلیاردی‌است

در حال حاضر 104 زندانی جرایم غیرعمد در 7 زندان استان بوشهر تحمل حبس می‌کنند که مجموع بدهی این محکومان نیازمند رقمی بالغ بر 140 میلیارد ریال می‌شود.

 

سید اسماعیل موسوی، مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان بوشهر در دیدار با آیت‌الله صفایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: با حمایت مردمی از ابتدای سال‌جاری تاکنون با آزادی 19 مددجوی واجد شرایط این نهاد مردمی توفیق داشته‌ایم این آمار را به 104 نفر تقلیل دهیم.

وی ادامه داد: مجموع بدهی این افراد که 3 تن از آن‌ها را بانوان این استان تشکیل داده‌اند بالغ بر 14میلیارد تومان می‌باشد که امید است به برکت ایام خجسته پیش رو با همکاری شاکیان خصوصی و همیاری بیش‌از پیش خیرین خداجو شاهد آزادی حداکثری این افراد نیازمند و آبرومند باشیم.

موسوی تصریح کرد: دیر یا زود با تامین مبلغ بدهی با عنایت به همت نیکوکاران شریف ایران اسلامی و همچنین تلاش خانواده‌های این زندانیان در تامین بخشی از بدهی همه این محبوسان جرایم غیرعمد از بند زندان رهایی خواهند یافت اما آن چه همواره مورد غفلت ما بوده این معیار اساسی است که هم ستاددیه و هم حامیان مردمی آن الویت خود را بیش از آن که به آزادی اختصاص دهند معطوف به مقوله پیشگیری کنند که از همه جهات ضرورت آن لازم به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به عملکرد این ستاد در سال 94 یادآور شد: سال 94 با حمایت صد در صدی مردم نوعدوست استان تعداد 124 زندانی غیرعمد با تامین مبلغ بدهی بالغ بر 11میلیارد تومان از زندان‌های سطح استان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

در ادامه این ملاقات که حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس هیات مدیره ستاد شعبه دیه و جمعی از یاوران این مجموعه مردم نهاد هم حضور داشتند، آیت‌الله صفایی بوشهری با تقدیر از عملکرد مثبت دستگاه قضایی و ستاد دیه در راستای کاهش جمعیت زندان‌ها گفت: مسئولان و کارکنان زندان‌ها در جهت رفع مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد آن چنان باید تلاش کنند که این محبوسان تنها دغدغه و نگرانی حبس را داشته باشند، چرا که این دسته از افراد حاضر در ندامتگاه‌ها نه بر حسب سوء نیت و نه با تصمیم‌های مجرمانه بلکه بر حسب عدم توانایی در پرداخت بدهی یا دیه روانه زندان شده‌اند.

a1

انتهای پیام /

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۴۹
تعداد کلیک: ۱,۹۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.