English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش ۵۶ درصدی تسهیلات به مددجویان در سال ۹۴

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان خراسان رضوی از افزایش 56 درصدی تسهیلات اعطایی به زندانیان واجد شرایط محکوم به جرایم غیرعمد در سال 94 خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، جواد غفاریان طوسی با اعلام این‌که تسهیلات جذب شده در سال ۹۳ مبلغی معادل ۴۷ میلیارد ریال بود، اظهار کرد: در سال گذشته این مبلغ با رشدی 56 درصدی به میزان ۷۴ میلیارد ریال رسید که این توفیق جز همیاری خیرین و اعتماد عمومی میسر نشده است.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان افزود: علی‌رغم اینکه در سال 94 آئین نامه و اعتبار مربوطه پس از گذشت ۶ ماه از سال ابلاغ گردید اما از آنجا که تأکید و سیاست ستاددیه کشور، جذب حداکثری منابع بانکی و صرفه‌جویی در منابع استانی بود، لذا با تلاش پرسنل این مجموعه مردم نهاد و همکاری بانکهای عامل تسهیلات اعطایی جذب شده در سال گذشته نسبت به سال 93 افزایش چشم‌گیری داشت.

وی وجود با اشاره به  حضور 452 زندانی جرایم غیرعمد در سطح این استان گفت: به دلیل حضور خیرین خداجو و تقدس این خاک حبس محکومانی که صرفا به دلیل نداری و عدم استطاعت مالی در زندان بسرمی‌برند چندان شایسته مشهد رضوی نبوده و به حداقل رساندن این آمار و همچنین پیشگیری از ورود مجددد این محکومان و روانه شدن ناخواسته دیگر همشهریان بایستی از الویت‌های تمامی مجموعه‌های قضایی و فرهنگی مربوطه باشد.

طوسی محکومان چک‌های بلامحل را همچنان بیشترین طیف زندانیان جرایم غیرعمد این استان اعلام کرد و افزود: محکومان چک با 169 زندانی، مهریه با 84 محبوس و نفقه نیز با 70 مددجو مجموع زندانیان مالی غیرکلاهبرداری این استان را شامل می‌شوند.

کمک ۴/۵ میلیون تومانی باعث آزادی جوان زندانی شد

وی با تقدیر از مساعدت خالصانه نیکوکاران و زائران آستان قدس رضوی در راستای آزادی محکومان جرایم غیرعمد گفت: در هفته‌ای که گذشت زندانی جوانی که بر حسب یک اشتباه مالی راهی زندانی شده بود با کمک نیکوکار مشهدی و همچنین همکاری خوب شاکی پرونده در بخش قابل توجهی از مبلغ بدهی از زندان مرکزی مشهد آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان خراسان رضوی در خصوص وضعیت این محکوم اظهار کرد: مددجوی مذکور در آستانه نوروز با حکم جلب شاکی خود روانه زندان شده بود که پس از انجام مراحل قضایی و طی فرآیند تحقیق و بررسی وضعیت مالی این فرد از سوی ستاددیه در نهایت با استمداد از نیکوکار و خادم بارگاه امام رضا علیه‌السلام پرداخت بدهی ۴/۵ میلیون تومانی او وی از بند حبس رهایی یافت.

انتهای پیام /

۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۰۱
تعداد کلیک: ۲,۱۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.