English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

فعالیت در ستاددیه باید با فرض حضور ده‌ها ناظر انجام شود

نایب رییس هیات مدیره ستاددیه کشور در جمع مسولان حسابداری ستادهای دیه شعب استانی گفت: به دلیل اعتماد عمومی و گردش مالی سنگین این نهاد مردمی شایسته است تمامی فعالیت‌های ما با فرض حضور ده‌ها ناظر انجام شود.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، با هدف آموزش نرم افزار جدید مالی ستاددیه کشور همایش دو روزه‌ «آموزش حسابداری و نرم افزار جامع مالی» با حضور محمدعلی روح‌الهی مولف و مدرس دانشگاه، علی‌اکبر یساقی نایب‌رییس و سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاددیه کشور در مرکز آموزشی پژوهشی سازمان زندانها برگزار شد.

در نخستین روز از این برنامه آموزشی، نایب رییس هیات مدیره ستاددیه کشور با اشاره به حدیث نبوی «ما أخافُ عَلی امَّتِی الفَقرَ ولکِن أخافُ عَلَیهِم سوءَ التَّدبیرِ» گفت: طبق این فرمایش نورانی آن‌چه رسول اکرم صلی‌الله‌علیه را در مورد امت خویش نگران کرده سوء تدبیری است که حتی از فقر هم نقش آن پررنگ‌تر و پر تشدیدتر اعلام شده است.

وی با بیان این که در کُنه هر آدمی طمع وجود داشته و دارد، افزود: به ذاته این مهم هیچ گاه مذموم نبوده و آن چه در مورد طمع قبیح و ناپسند جلوه می‌کند همان عدم کنترل آن در جاده لغزنده دنیا است که اگر درست از جنبه مثبت به این پدیده نگاه شود هموان طور که طمع محرک بسیاری از تحولات در بستر تاریخ بوده موجب ارتقای فردی نیز در هر برهه‌ای خواهد شد.

یساقی، تصریح کرد: در این ستاد مردم نهاد یا کاری را نکنید یا در انجام آن مانند رشته شما که ضرورت تسلط به مفاهیم محاسبات عمومی را می‌طلبد یک کارشناس حرفه‌ای و صد البته معنوی باشید.

مستشار دیوانعالی کشور رمز موفقیت ستاددیه در آزادی بیش از 92 هزار مددجوی جرایم غیرعمد را در شفاف‌سازی همه امور جاری دانست و گفت: طبق تاکیدات موکد شهید لاجوردی به عنوان موسس اصلی این مجموعه لازم است همه کارها و بویژه فعالیت‌های حسابداری در اتاقی شیشه‌ای و کاملا شفاف انجام شده و در در دوره‌ای قابلیت ارایه عملکرد از کارهای انجام شده مالی فراهم باشد.

نایب رییس هیات مدیره ستاددیه کشور در پایان با قرائت بخشی از حکمت 81 نهج‌البلاغه اظهار کرد: بدون شرح و تنها با اتکا به معنی تحت‌الفظی عبارت «قیمة‌ کل‌ امرء ما یحسنه‌» شایسته است قیمت و اعتبار خودمان را با نوع فعالیت خالصانه و صادقانه خود تا حدی بالا بریم که مشمول آن آیه از سوره بقره شویم که پرداخت اجر و پاداش ما تنها در ید و حیطه حضرت باریتعالی ممکن باشد.

دادن شعار در حوزه مالی مفهومی ندارد

در ادامه مدیرعامل ستاددیه کشور نیز با بیان اینکه خداوند در آیه 88 سوره نمل به صراحت با بیان این عبارت که «صُنْعَ اللَّهِ الَّذی أَتْقَنَ کُلَّ شَیْءٍ» خودش را صنعتکار معرفی کرده است، یادآور شد: چنان چه در اصطلاحات سازمانی به عنوان نمونه از روابط عمومی با عنوان پیشانی هر مجموعه‌ای یاد می‌شود اما بدون شک واحد یا اداره مالی قلب و خون‌رسان هر تشکیلاتی می‌باشد که بنا به انتظارات موجود، رعایت قوانین و توجه جدی و همیشگی به اقدامات مالی در ستاددیه از حساسیت خاصی برخوردار بوده و خواهد بود.

جولایی با استناد به خطبه 233 حضرت امیر علیه‌السلام در نهج‌البلاغه گفت: طبق تاکید علوی اموال بیت‌المالی که امروز در اختیار ما می‌باشد این اموال نه جنبه شخصی دارند و نه متعلق به کسی حساب می‌شوند، این اموال در حقیقت غنیمت پر محاسبه‌ای هستند که با تلاش بی‌شمار مسلمانان حاصل شده و در استفاده از آن هم به همان اندازه باید احتیاط و اندیشه خرج شود.

وی داشتن حسابداری نوین و بهره‌مندی از روش‌های علمی و کارآمد را از ضرورت‌های هر مجموعه‌ای اعلام کرد و افزود: در حوزه مالی هیچ گاه شعار مفهومی نداشته و اگر کار کارکنان بخش مالی کارآیی سازمانی را ارتقا نداده و وضعیتی را بهبود ندهد بدون شک فعالیتی بیهوده قلمداد می‌شود.

a1

a1

 a1

انتهای پیام /

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ۱۲:۰۵
تعداد کلیک: ۲,۵۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.