English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری 65 جشن گلریزان از بدو تاسیس ستاددیه در کرمان

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمان از برگزاری 65 جشن گلریزان طی 14 سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، نخستین جلسه هیأت مدیره ستاد دیه شعبه کرمان در سال 95 با حضور دادستان کرمان، فرمانده انتظامی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی و راه و جاده ، نمایندگان شرکت‌های بیمه و جمعی از مسئولین قضایی این استان در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد.

سیدحجت‌الله موسوی‌قوام، مدیرعامل ستاددیه شعبه کرمان در این نشست با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی گفت: از بدو تاسیس این مجموعه در سال 80 تا اسفند ماه سال گذشته تعداد 2 هزار و 378 زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت مبلغی بالغ بر341 میلیاردو 615 میلیون ریال از سوی این مجموعه مرم نهاد آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشته‌اند

وی با تقدیر از همیاری نیکوکاران استانی تصریح کرد: 65 جشن گلریزان طی 14 سال گذشته با هدف جذب کمک‌های خیران و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در استان کرمان برگزار شده که حدود 90 درصد تعهدات خیرین تاکنون جذب شده است.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه این استان  یادآور شد: در حال حاضر هم 112 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان داریم که 8  نفر از این محکومان را بدهکاران دیه و مابقی را زندانیان مالی شامل می‌شوند.

وی افزود: البته جای خوشحالی دارد که حدود 90 درصد زندانیان اشاره شده را ورودیان شش ماهه دوم سال 94 تشکیل می‌دهند و این یعنی ما زندانی جرائم غیر عمد قدیمی به ندرت در زندان‌ها داریم که این تلاش و پشتکار ستاد دیه را در راستای آزادی زندانیان غیرعمدی را می‌رساند که نه با سوء نیت مجرمالنه بلکه بر حسب یک اتفاق یا عدم توانایی در پرداخت بدهی روانه زندان شده‌اند.

واژگونی خودرو علت 70 درصد حوادث فوتی کرمان است

در ادامه این جلسه، یوسف نجفی رئیس پلیس راه‌های استان هم در این جلسه گفت: 14 درصد تلفات و 28 درصد مجروحان در جاده‌های شمال استان کرمان مربوط به موتورسواران بوده و همچنان مهمترین چالش جاده‌های شمال استان کرمان را واژگونی خودرو و مهمترین چالش جاده‌های جنوب استان کرمان را موتورسواران می‌توان ذکر کرد.

نجفی ادامه داد: 69 درصد تصادفات موتورسواران در جاده‌های روستایی انجام می‌شود که با عنایت به این آمار باید بر روی جاده‌های روستایی تمرکز کنیم و در این موضوع هم اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران باید در الویت‌ اصلی ما باشد.

نجفی اضافه کرد: جاده نوق (شهرستان رفسنجان) بیشترین سوانح موتورسواران را دارد و طرح ویژه‌ای در این محور انجام داده‌ایم.

نجفی با یادآوری این موضوع که 70 درصد تلفات فوتی در حوادث رانندگی استان کرمان ناشی از واژگونی خودرو و خروج از جاده است، اضافه کرد: عدم رعایت سرعت مجاز و خواب‌آلودگی از مهمترین دلایل واژگونی و خروج خودرو از جاده است.

کاهش 20 درصدی زندانیان در سال 94

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری و رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان  هم در سخنانی اظهار کرد: ستاد دیه استان در سال 94 توفیقات خوبی داشت و یکی از سال‌های موفق را پشت سر گذاشت که در این خصوص می‌توان گفت کمترین تعداد زندانی جرایم غیرعمدی را در سال گذشته (محکومین به پرداخت دیه ) در زندان‌های استان کرمان داشتیم که برابر با هشت نفر بود.

وی افزود: کشور در سال گذشته توفیق خوبی در بحث زندانیان و ساماندهی امور زندانیان داشت و 20 درصد از جمعیت زندانیان کشور کاهش یافت که ستاد دیه در سطح کشور یکی از نهادهایی می‌باشد که در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها موثر عمل کرده است.

رئیس هیات مدیره استان کرمان تصریح کرد: ستاد دیه استان کرمان در مقام آزادی زندانی و اخذ حداکثری گذشت از شکات رتبه سوم کشوری را درسال 1393 بین ستادهای کشور کسب نموده است که این موفقیت جای تقدیر و تشکر دارد.

موتورسواران کرمانی در 54 درصد تصادفات استانی نقش دارند

رضا بنی‌اسدی، ‌فرمانده انتظامی کرمان هم به عنوان آخرین سخنران این جلسه تصریح کرد: راکبان موتورسیکلت طی سال گذشته در 747 فقره تصادف در استان کرمان نقش داشته‌اند که 78 نفر از موتورسواران فوت کرده‌ و 918 نفر هم مجروح شده‌اند.

وی افزود: طی سال گذشته 136 فقره تصادف ناشی از واژگونی معادل 19 درصد، 12 فقره تصادف معادل 69 درصد در محورهای روستایی و 235 فقره تصادف معادل 32 درصد در محورهای شهری استان کرمان روی داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: موتورسواران همچنین در 29 تصادف فوتی و جرحی طی ایام نوروز در استان کرمان دخالت داشتند.

بنی‌اسدی‌فر ابراز داشت: عدم رعایت حق تقدم، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو مهمترین دلایل تصادفات در استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه ضربه وارده به سر مهمترین علت فوت موتورسواران در تصادفات است، تصریح کرد: بیشترین فراوانی تصادفات موتورسواران در شهرستان‌های شمال استان شامل کرمان، رفسنجان و بم بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان، افزود: در استان کرمان بیش از 25 هزار کیلومتر جاده‌های مواصلاتی داریم و بزرگترین استان کشور هستیم، اما خودروها و جاده‌های ما استاندارد نیستند و رانندگان هم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت  نمی‌کنند.

a1

انتهای پیام /

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۳۳
تعداد کلیک: ۲,۲۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.