English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 94 زندانی غیرعمد ایلامی در سال 94

مدیرعامل ستاددیه ایلام با تاکید بر گسترش چتر حمایتی بیمه‌ها در آزادی محکومان دیه گفت: سال گذشته با همت خیرین 94 زندانی جرایم غیرعمد این استان از بند حبس رهایی یافتند.

 

سید نورالله موسوی، با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ستاد دیه جهت حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد، مهریه، ضمانت بانکی، وام، تصادفات بدون بیمه و گواهینامه و دیگر جرائم مالی که در حبس گرفتار هستند با کمک خیرین، ستاد دیه و آورده‌ی شخص نسبت به آزادی آن‌ها اقدام می‌کند.

وی بابیان اینکه ستاد دیه یک‌نهاد کاملاً مردمی است و چشم امیدش به دست خیرین و همت نیکوکاران است و تلاش می‌کند که با آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نقش خود را در جامعه ایفا کند، افزود: 50 درصد بدهی زندانیان توسط ستاد دیه و 50 درصد دیگر آن از آورده شخص، وام و گذشت شاکی تسویه‌حساب می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان ایلام، با اشاره به اینکه مبلغ کل بدهی این زندانیان 50 میلیارد و 560 میلیون و 784 هزار و 834 ریال بوده است، تصریح کرد: خیرین مستقیماً در سال گذشته 5 نفر را با پرداخت بدهی 76 میلیون و 340 هزار ریال آزادکرده‌اند و شاکیان نیز از 29 میلیارد و 188 میلیون و 94 هزار ریال گذشت کرده‌اند.

وی،خواستار مساعدت بیشتر بانک‌های استان در راستای پرداخت وام به مددجویان شد و تصریح کرد: نگاه بد جامعه نسبت به زندانیان جرائم غیر عمد باید عوض شود چرا که این افراد به دلیل مشکلات ناخواسته گرفتار شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان ایلام، با تأکید بر اینکه بیمه‌ها بیشتر دایره فعالیت و حمایت خود را گسترش دهند، تصریح کرد: اگر بیمه‌ها بیشتر حمایت و ارزان‌تر حساب کنند قطعاً همه مردم نسبت به بیمه ماشین، اموال و منازل خود اقدام می‌کنند و دیگر شاهد برخی مشکلات نخواهیم بود.

وی بیشترین علت گرفتار شدن زندانیان جرائم غیر عمد را ضمانت بانکی، تصادفات و طلاق بیان کرد و گفت: ستاد دیه استان نیازمند تجهیزات و امکانات است و در حال حاضر ستاد دیه استان با دو نفر نیرو می‌چرخد و فقط با ایثار و از خود گذشتی کارها را پیش می‌برد.

موسوی بابیان این‌که افراد به‌هیچ‌وجه ممکن چک‌های سفید امضاء و بدون مبلغ خود را در اختیار هیچ فردی قرار ندهند، افزود: چون افراد از اعتماد طرف سوءاستفاده کرده و موجب دردسر جدی ازجمله گرفتار دربند زندان برای طرف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در تضمین افراد حقیقی و حقوقی به نحو شایسته‌ای توجه کنند تا دچار دردسر نشوند، افزود: شهروندان اسناد و مدارک ارزشمند خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در معاملات خود نیز صحت مستندات و متعاملین را موردبررسی قرار دهند تا از بروز و شکل‌گیری پرونده‌های حقوقی و کیفری به‌شدت کاسته شود.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان ایلام، با اشاره به این‌که ستاد دیه و صندوق تأمین خسارت، در جرائم مالی غیر عمد به محکومان، تسهیلات بدون بهره و بدون ضامن، تنها با ارائه سفته پرداخت می‌کنند، افزود: این ستاد برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به حادثه‌دیدگان و افراد متضمن و بدهکاران جرائم غیر عمد، نیازمند کمک خیرین است.

موسوی بابیان اینکه ستاد دیه در همه محافل عمومی حضور پیداکرده و موضوع جرائم غیر عمد را دنبال می‌کند، افزود: عمل به قانون مؤثرترین راه پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به داخل زندان‌ها بوده و باید همه افراد جامعه در هر طبقه اجتماعی که هستند از قوانین و مقررات تبعیت کنند تا هیچ‌کس به دلیل عدم آگاهی به قانون راهی زندان نشود.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه ایلام بابیان اینکه آزادی زندانی مالی قطعاً پیش خداوند بدون اجر و پاداش نخواهد ماند، افزود: حضور سرپرست خانوار در بین خانواده از بسیاری از مشکلات و آسیب‌های آنان جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه رسانه نقش بسیار مهمی در پیشگیری از جرائم و آگاهی بخشی به جامعه ایفا می‌کند، تصریح کرد: ستاد دیه استان نیازمند توجه بیشتر رسانه‌ها است.

انتهای پیام /

۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۵۶
تعداد کلیک: ۲,۸۰۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.