English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک دو میلیارد ریالی مؤسسه علوی محلات به ستاددیه

اعضای مؤسسه خیریه علوی محلات با حضور در محل ستاددیه شعبه استان مرکزی مبلغی معادل 2 میلیارد ریال را به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به این مجموعه اهدا کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسماعیل جمیاری مدیر عامل ستاد دیه استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: در روزهای پایانی سال ۹۴ و با حمایت مالی مؤسسه خیریه علوی شهرستان محلات تعداد ۹ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد زندان محلات از زندان آزاد و سال نو را در کنار خانواده‌های خود تحویل کردند.

وی با قدردانی از اعضای هیئت مدیره این مؤسسه حمایتی تصریح کرد: با کمک دو میلیارد ریالی این نهاد تعداد ۹ نفر از محکومان مالی جرایم غیرکلاهبرداری که مدتی بیش از 9 ماه را در حبس به سرمی‌برئند آزاد و به آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.

جمیاری با تقدیر از همیاری خیرین استانی میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در فصل پایانی سال ۹۴ را بالغ بر چهار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: خوشبختانه استان مرکزی به دلیل وجود کارخانه‌‎های بزرگ صنعتی و تجاری دارای ظرفیت‌های خوبی بوده و میزان وجوهات نقدی اهدایی پایان سال ۹۴ در مقایسه با سنوات قبل با رشد زیادی همراه بوده است.

وی اظهار کرد: ما به خیرین و نیکوکاران اطمینان می‌دهیم که کمک‌های نقدی و هدای آن‌ها در کمال امانت و با رعایت ضوابط موجود و تحت نظر هیئت مدیره ستاد دیه که از جمع معتمدین استانی و مدیران مجموعه‌های حمایتی است، با وجود نیازمندی در بسیاری از مقدمات آزادی این وجوه تنها در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و نیازمند صرف خواهد شد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مرکزی شکات پرونده‌های خصوصی محبوسان جرایم غیرعمد را اولین خیرین و حامیان اثرگذار در رهایی یک زندانی قلمداد کرد و گفت: اولیاءدم و طلبکاران با وجود حقانیت در اخذ کامل مبلغ محکوم‌به اما خوشبختانه در سال گذشته (94)  تا سقف ۵۰ درصد از کل مبلغ بدهی را رضایتمندانه گذشت کرده و از حقوق حقه خود چشم‌پوشی کرده‌اند که فی‌الواقع از هر ریال خیرین در این مجموعه تا دو برابر آن بهره برداری و استفاده می‌شود .

مدیر عامل ستاد دیه استان مرکزی تعداد زندانیان آزاد شده در سال ۹۴ زندان‌های استان را ۲۱۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد محکوم نیازمند ۱۹۸ مرد و ۱۲ زندانی زن بودند که با میزان بدهی ۱۴۰ میلیارد ریالی قریب به ۷۰ میلیارد آن در کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه با اتکا به همین مشی اسلامیو ایرانی از شکات و طلبکاران گذشت رضایت اخذ شده و مابقی هم برای استخلاص این افراد از منابع مختلف ستاد دیه تامین و پرداخت شده است .

جمیاری با اشاره به موجودی محکومان جرایم غیرعمد این استان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۸ زندانی واجد شرایط کمک در سطح زندان‌های استان مرکزی تحمل حبس می‌کنند که بیشترین این افراد را محکومین چک بلامحل با تعداد 103 محکوم شامل می‌شوند.

انتهای پیام /

۹ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۴۰
تعداد کلیک: ۲,۲۴۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.