English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خواستم شغلم را توسعه بدهم اما روانه زندان شدم

وام گرفتم که وضعیت زندگی‌ام بهتر شود اما به خاطر وضعیت نابسامان بازار نتوانستم از پس بازپرداخت اقساط برآیم. حقوق کارگران را هم نتوانستم بدهم و ورشکست شدم.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رکود و نابسامانی موجود در بازار صرفا مربوط به سطح کلان مشاغل و صنایع نیست و در رده‌های پایینی بازار نیز صاحبان مشاغل با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی به سمت ورشکستگی می‌روند.

بسیاری از صاحبان مشاغل به دلیل مشکلاتی که برای آنها به وجود آمده است با بدهی‌های سنگین روبه‌رو شده‌اند که در خوشبینانه‌ترین حالت باید برای بازپرداخت تسهیلات و پرداخت حقوق کارکنان مجموعه خود، یا به فکر اخذ تسهیلات جدید باشند یا واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند.

«س.ملکی» مالک یک کارگاه در یکی از استانهای غربی کشور است که از 17 اردیبهشت 94 به دلیل ناتوانی در بازپرداخت تسهیلاتی که برای توسعه کارگاه خود گرفته بود، روانه زندان شده است.

این فرد برای توسعه کارگاه نجاری خود، ضمن خرید کالا به قیمت بالاتر از نرخ بازار، فروش قسطی محصولات، اقدام به اخذ وام هم کرده بود اما به دلیل نابسامانی وضعیت بازار  و ناتوانی در بازپرداخت وام و پرداخت حقوق کارگران، ورشکست شده است.

او درباره شرایط و اتفاقاتی که رقم خورد تا روانه زندان شود گفت: وام گرفتم که وضعیت زندگی‌ام بهتر شود اما به خاطر وضعیت نابسامان بازار نتوانستم از پس بازپرداخت اقساط برآیم. حقوق کارگران را هم نتوانستم بدهم و ورشکست شدم.

ملکی ادامه داد: مستأجر هستم و هیچ ملک و دارایی خاصی هم ندارم که بتوانم بفروشم و بدهی و حقوق کارگران را بدهم. وام‌های دیگری هم گرفته بودم که بابت آنها هنوز از من شکایت نشده است و نمی‌دانم اگر شکایت جدیدی از من بشود چه کنم؟

اصل بدهی این فرد 747 میلیون ریال است که از محل کمک‌های مردمی حدود 250 میلیون ریال تهیه شده است؛ با احتساب وام 12 میلیون و 750 هزار تومانی ستاد دیه، هنوز  بیش از 37 میلیون تومان از بدهی این فرد باقی مانده است تا بتواند از زندان آزاد شود.

خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.

انتهای پیام/

۹ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۵۷
تعداد کلیک: ۲,۳۱۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.