English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پرداخت مطالبات 24 هزار نفر از بیمه توسعه

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جرایم پولی و بانکی گفت: تا کنون 24 هزار نفر از طلبکاران بیمه توسعه به طلب خود رسیده و روند رسیدگی به پرداخت ادامه مطالبات همچنان ادامه دارد.

 

محمدرضا صاحبی‌پسندیده، در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما در تشریح آخرین وضعیت طلبکاران مربوط به بیمه توسعه اظهار کرد: بعد از مشکلاتی که برای بیمه توسعه ایجاد شد بر اساس ماده 44 قانون تأسیس بیمه مرکزی، شورای عالی بیمه، انتقال از بیمه توسعه به بیمه ایران را تصویب کرد و تاکنون بیش از 360 میلیارد تومان از اموال بیمه توسعه به اموال بیمه ایران به صورت قطعی و وکالتی منتقل شده است.

وی گفت: تاکنون 170 میلیارد تومان از جانب بیمه ایران به طلبکاران پرداخت و 200 میلیارد تومان هم از سهم اتکائی بیمه مرکزی پرداخت شده است و این روند ادامه دارد.

پسندیده افزود: اگر مدیران بیمه توسعه همکاری خود را هم ادامه دهند همه مطالبات به طلبکاران پرداخت خواهد شد.

سرپرست دادسرای جرایم پولی و بانکی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این دادسرا با بانکهایی که مصوبات مربوط به سود سپرده ها را رعایت نمی کنند برخورد می کند؟ گفت: عملکرد بانک باید بر اساس بسته سیاستی ـ نظارتی بانک مرکزی باشد و سؤال اصلی اینجاست که چطور امکان دارد ما تورمی 12 تا 14 درصدی داشته باشیم اما سود بانک بالاتر از 20 درصد باشد؟ آیا این تعارض نیست؟

پسندیده افزود: اگر بهترین برنامه ها و واحدهای تولیدی آماده به کار را هم داشته باشیم اما نتوانیم بازار پولی خود را از نظر رعایت نرخ سود و بهره کنترل کنیم هیچ اتفاقی نمی افتد و فعال اقتصادی هیچ انگیزه ای برای سرمایه گذاری نخواهد داشت.

وی گفت: در دو سال اخیر، پرداخت سودهای بانکی بیشتر از میزان واقعی بود و به همین علت با افزایش نقدینگی همراه با رکود مواجه شده ایم.

پسندیده افزود: کشور ما کشوری است که منابع مالی واحدهای تولیدی خود را باید از داخل تأمین کند و سرمایه گذاری خارجی خیلی برای ما قابل اتکاء نیست.

وی گفت: ما باید از داخل سرمایه ها را تأمین کنیم و در این خصوص با بازار سرمایه و با بازار پولی مواجهیم که در خصوص بازار سرمایه نقش قابل توجهی دیده نمی شود و بر همین اساس نقش مؤثر بازار پولی و بانک ها مشخص می شود.

پسندیده با اشاره به اینکه باید از هجمه های وارد به بانک ها جلوگیری کرد، افزود: یکی از اهداف تشکیل دادسرای جرایم پولی و بانکی حمایت از شبکه بانکی است تا بر مدار سیاست ها قرار گیرد و از این طریق بانک بتواند به جایگاه واقعی خود به عنوان واسطه گر وجوه برسد.

انتهای پیام /

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۳۸
تعداد کلیک: ۲,۳۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (3 رای)
  • خسروپرویزمشعوفی
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ۰۲:۵۰
  • 0
  • 0
    1

جناب آقای پسندیده گرامی بعنوان نظر شخصی یک هموطن زیاندیده از بیمه ورشکسته توسعه معتقدم دستور و صلاحدید حضرتعالی در خصوص اعطای فرصت مجدد و امکان برخورداری از رأفت اسلامی جنابعالی مبنی بر آزادی موقت سهامدار عمده و مدیر بیمه توسعه منجر به جری تر شدن این دارو
دسته و از دست دادن انگیزه پرداخت خسارات مردم بیچاره بخصوص بیمه های عمر که تاکنون احدی از بیمه گزارانش به حق خود نرسیده اند گردیده و ایشان شاید اصولا همان اراده ضعیف قبلی خود برای پرداخت خسارات را با برخورداری از آزادی ازدست داده باشد

  • خسروپرویزمشعوفی
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ۰۲:۵۱
  • 0
  • 0
    1

جناب دکتر پسندیده عزیز همچنانکه بخوبی به زیروبم پرونده توسعه واقفید و بازپرس ویژه آن محسوب میشوید میزان بدهی بسیار بسیار بالاتر از ارقام 370 میباشد و این بیمه لااقل 1000میلیارد تومان بدهی دارد. که هر لحظه هم در حال افزایش است و با افزایش دیه در سال جدید
چون دیه یوم الاداست این ارقام نجومی میشد و از آنجا که خیال سهامدار عمده آن آقای ...با دستور آزادی حضرتعالی راحت شده است اصولا دیگر اراده ای برای تسریع پرداختها در سهامدار مربوطه پس از آزادی وجود ندارد.ایشان تا زمانیکه در بازداشت بود و موضوع را ج


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.