English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

وقتی خانم‌ها، قربانی کمک به همسر می‌شوند

زنانی هستند که طاقت دیدن بیکاری همسران خود را ندارند و با تهیه وام سنگین و صدور چک برای همسرشان برای آن ها تلاش می‌کنند اما بنابه معادلاتی قربانی این مهربانی شده و راهی زندان می‌شوند.

 

لیلا اسماعیل‌نژاد خبرگزاری ایرنا: مدتی است نام خانم‌ها در ستاد دیه به‌دلیل کشیدن چک بلامحل و محکومیت مالی سر زبان‌ها است، پروندههای محکومان مالی زن در زندان عمدتا به کشیدن چک و ضمانت کردن برای همسر یا فرزند معطوف می‌شود. زنان به نوعی قربانی فداکاری خود برای اعضای خانواده می شوند.

برخی از خانم‌ها وقتی همسر خود را بیکار می‌بینند که مدام در منزل پرسه می‌زنند، به نوعی از نوع نگاه فرزندان خود به پدر خانه که نان آور نامیده می‌شود، رنج می‌‎برند. این دسته از زنان دوست ندارند ابهت مردانه و پدرانه همسرشان نزد فرزندان و در و همسایه زیر سوال رود.

این خانم‌ها در دور و بر ما فراوان هستند از جمله خانمی که مهارت فنی حرفه‌ای دارد و با توجه به آن مهارتش در منزل خود کار می‌کرد، در گفت وگو با ایرنا می‌گوید: طاقت کوچک شدن شوهر خود نزد فرزندان و خانواده را نداشتم، سعی کردم با دریافت وام، کشیدن چک و قرض از دوستان و آشنایان مبلغی برای همسرم فراهم کنم تا بتواند یک وسیله نقلیه بخرد که با آن کار کند و شرمنده فرزندانش نباشد.

وی که حاضر نشد نامش در خبر باشد اظهار کرد به تنهایی بار همه چیز را به دوش کشیدم و حتی با وجود اینکه چک‌ها با نام من صادر شده بود، وسیله نقلیه را به نام همسرم زدم .

این همسر فداکار می‌گوید: پدر خانواده نه تنها قسط ها و قرض‌ها را پرداخت نکرد بلکه حتی مجبور شدم هزینه تعمیر و استهلاک وسیله نقلیه را نیز بپردازم تا اینکه قسط ها روی هم تلنبار و سنگین شد.

خانم قصه ما که مادر دو دانش آموز نیز است از پس پرداخت آن بر نیامد. همسر او خانه، زن و فرزندان خود را رها کرده حتی وسیله نقلیه ای که خانمش با هزار رنج و مکافات خرید را در خانه به جا نگذاشت و زن فداکار و دو فرزند خود را با این‌همه قرض، قسط و چک‌های برگشتی تنها گذاشت.

زندان نخستین و تنها جایی بود که انتظار این زن را می‌کشید و او الان به مدت یک سال است که در حبس به سر می‌برد و از فرزندان خود دور است.

این داستان واقعی فقط متعلق به این زن نیست؛ طبق آمارهای ستاد دیه 92 نفر از زندانیان زن کشور، محکومان مالی هستند که حدود 60 درصد آنان بخاطر کشیدن چک و ضمانت کردن از دوست و اقوام درجه یک در زندان به سر می برند.

محمدعلی غمگسار، مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان مازندران در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه خانم ها در این ارتباط هوشیار باشند، گفت: شاید گفتن این جمله درست نباشد اما تا آنجا که ممکن است خانم ها با کشیدن چک حتی از نزدیکترین عضو خانواده خود مانند همسر و فرزند نیز ضمانت نکند.

وی افزود: بویژه اگر همسر یا فرزند آنان دارای سوء سابقه هستند و بدهی مالی دارند، خانم ها باید زیر بار ضمانت این افراد نروند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه این استان، اظهار کرد: از آنجا که زنان عمدتا مهربان و دلسوز خانواده هستند با دیدن مشکلات یکی از اعضای خانواده سعی می کنند به هر نحو ممکن به آنان کمک کنند غافل از این که ممکن است خود در این میان قربانی شوند و اینگونه سر از زندان دربیاورند.

غمگسار یادآور شد: با مهربانی خود بیاییم این مادر را سر سفره هفت سین کنار دو فرزند خود بنشانیم تا آنان تنها نباشند و با توجه به نبود پدر، نبود مادر را نیز احساس نکنند.

انتهای پیام /

۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵
تعداد کلیک: ۲,۲۱۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.