English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اعتماد بی‌جا ممنوع !

مدیرعامل‌ ستاددیه‌ شعبه‌ایلام گفت: هم‌اکنون بنابه اعتماد نابجای برخی از هم‌استانی‌ها از جمع 150 نفری زندانیان غیرعمد ایلام بیش از 130 زندانی با محکومیت‌چک و اغلب هم بابت ضمانت در حبس هستند.

 

«سیداسدالله موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: در سال‌جاری 83 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی که در زندان‌های استان به دلیل عدم توان پرداخت بدهی حبس بودند با کمک ستاد دیه و خیرین با مجموع بدهی 47 میلیارد ریالی آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در تضمین افراد حقیقی و حقوقی به نحو شایسته‌ای توجه کنند تا دچار دردسر نشوند، افزود: اسناد و مدارک ارزشمند خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در معاملات خود نیز صحت مستندات و متعاملین را مورد بررسی قرار دهند تا از بروز و شکل‌گیری پرونده‌های حقوقی و کیفری به شدت کاسته شود.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه این استان ادامه داد: ستاد دیه در جهت حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد، مهریه، ضمانت بانکی، وام، تصادفات بدون بیمه و گواهینامه و دیگر جرائم مالی که در حبس گرفتار هستند با کمک خیرین، ستاد دیه و آورده‌ی شخص نسبت به آزادی آن‌ها اقدام می‌کند.

وی با اشاره به این‌که ستاد دیه و صندوق تأمین خسارت، در جرائم مالی غیرعمد به محکومان، تسهیلات بدون بهره و بدون ضامن، تنها با ارائه سفته پرداخت می‌کنند، افزود: این ستاد برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به حادثه‌دیدگان و افراد متضمن و بدهکاران جرائم غیرعمد، نیازمند کمک خیرین است.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان ایلام، یکی از اهداف برگزاری جشن گل‌ریزان در سال جاری را آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم برای پیشگیری از وقوع جرائم مالی غیرعمدی دانست و تصریح کرد: عموم مردم و به‌ویژه جوانان عزیز باید دقت کنند که به‌ هیچ‌ عنوان به تضمین‌های نامعقول و سنگین در ازدواج، تسهیلات بانکی و ضمانت‌های گوناگون حقیقی و حقوقی مبادرت نورزند تا برای خود و جامعه مشکل‌ساز نشوند.

موسوی با بیان اینکه در این نهاد مردمی، همواره بحث پیشگیری نسبت به بحث آزادی اولویت داشته و دارد و ستاد دیه در همه محافل عمومی حضور پیدا کرده و موضوع جرائم غیرعمد را دنبال می‌کند افزود: عمل قانون مؤثرترین راه پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به داخل زندان‌ها بوده و باید همه افراد جامعه در هر طبقه اجتماعی که هستند از قوانین و مقررات تبعیت کنند تا هیچ‌کس به دلیل عدم آگاهی به قانون راهی زندان نشود.

انتهای پیام /

۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۴۱
تعداد کلیک: ۲,۸۱۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.