English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بگذاریم شمیم عطر بهار در خانه زندانیان نیز بپیچد

دو قدم مانده به عید، پنجره‌ها را بگشائیم و با نیک‌اندیشی خود، بگذاریم شمیم عطر بهار در خانه زندانیان بویژه زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری نیز بپیچد.

لیلا اسماعیل‌‎نژاد - خبرگزاری ایرنا : نفس‌های فصل زمستان در حال شماره افتادن است؛ طبیعت عطر و بویی دیگر به کوچه باغ ها بخشیده است؛ کوچه بازار شلوغ است و بیشتر مردم در حال خرید ایام نوروز هستند؛ اما در این میان هستند کسانی که نه تنها ذوق و رغبتی برای خرید ندارند بلکه حتی شاید آمدن عید را هم آرزو نمی کنند؛ افراد بسیاری که دور از خانواده در محیط زندان به سر می‌برند و همچنین خانواده هایشان که عزیزان آن ها بر سر سفره عید حضور ندارند.

زندان حتی اگر بهترین و تمیزترین مکان با همه امکانات باشد، باز هم زندان است و وجهه خوبی ندارد چرا که آزادی‌های اجتماعی فرد زندانی را محدود می‌سازد و او را به دور از جامعه در یک حصار قرار می‌دهد.

ستاد دیه که با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیر کلاهبردار توسط شهید لاجوردی تشکیل شد، افراد نیازمند و اغلب آبرومندی را زیر چتر حمایت خود قرار می‌دهد که ناخواسته به دلیل وقوع حادثه‌ای ناگهانی در موضوعاتی چون تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی یا به سبب صدور چک بلامحل (غیرکلاهبرداری) و مهریه در زندان بسر می‌برند.

بیش از هشت هزار زندانی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبردار در سال گذشته در سراسر کشور با کمک خیرین نیک‌اندیش، دریافت تسهیلات از بانک ها، کمک‌های بلاعوض و همچنین گذشت بخشی از بدهی توسط طلبکاران آزاد شده‌اند اما همچنان بیش از 9 هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کشور هستند.

استان مازندران نیز از استان‌های با زندانیان جرائم غیرعمد است که 677 نفر زندانیان جرایم غیرعمد در ندامتگاههای مازندران به سر می برند و 370 نفر از این تعداد دارای محکومیت مالی هستند. مهریه ، تصادف رانندگی منجر به فوت و جرح ، نفقه ، جرائم شبه عمد و حوادث کارگاهی از دیگر جرایم غیرعمد این زندانیان می باشد.

مدیرعامل ستاد دیه استان مازندران از فراهم شدن زمینه آزادی 197 زندانی از اول امسال تا دهه فجر در استان خبر داد و گفت: کل بدهی این افراد که بیشتر محکومان مالی هستند، حدود 148 میلیارد ریال است.

غمگسار، ادامه داد: بیش از نیمی از این مبالغ اشاره شده را طلبکاران گذشت کردند و مابقی نیز از محل آورده شخصی، دریافت تسهیلات از بانک ها، اعسار، پرداختی توسط خیران و وام بلاعوض تامین شده است.

هرچند با وجود این همه کمک از خیرین و ستاد دیه و همچنین رضایت طلبکاران 197 زندانی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری تا کنون آزاد شده اند اما همچنان 677 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان تحمل حبس می کنند.

اما شما مردم خیر و نیکوکار که هر جا دولت از کمک باز می ماند دستان پرتوان شما و اتحاد و انسجام شما است که مسجد، مدرسه، پل، راههای روستایی، بیمارستان و غیره می سازد. بیاییم با حضور سبز و پررنگ خود بار دیگر نشان دهیم و همگام با ستاد دیه برای آزادی زندانیانی که آبرومند هستند ولی به دلیل شاید لحظه ای غفلت در کنج زندان شب را به روز می رسانند، قدم برداریم.

مطمئنا گام های شما بی‌جواب نخواهد ماند چرا که نشاندن لبخندی بر گوشه لبان کودک خردسال یا همسری که از زندگی تنها حضور همسرش را در کنار خانواده می خواهد، خود می تواند از برترین عبادت ها باشد.

بیاییم همه باهم با کمک‌های خود کانون خانوادگی این عزیزان را از آفتاب پرمهر رنگ و بوی دیگری ببخشیم و چهره های دل سوخته و درهم کودکانی که چشم به راه باران عطوفت ما نشسته اند، طراوت و تازگی هدیه کنیم.

قفل زندان شکند، پدرم بازآید گر به همت قدمی برداری ... .

۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۵۸
تعداد کلیک: ۲,۲۶۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.