English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اعطای مرخصی به ۴۷ هزار زندانی واجد شرایط در ماه رمضان

رئیس سازمان زندانها گفت: رمضان سال جاری 47 هزار زندانی محکوم به جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری از 15 روز مرخصی ویژه این ماه مبارک استفاده کردند.

دکتر اصغر جهانگیر در گفتگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: امسال هم مانند سال‌های گذشته به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر و عید سعید فطر و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و همچنین برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آن‌ها، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه بخشنامه‌ای را برای اعطای مرخصی به زندانیان صادر کردند.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه زندانیان محکوم به حبس، محکومین جرایم غیرعمدی و محکومین مالی، زندانیانی که صرفاً به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در حبس به سر می‌برند و همچنین زندانیانی که به لحاظ عجز از پرداخت دیه در جرائم غیرعمد بازداشت هستند مشمول این بخشنامه می‌شدند.

این مقام قضایی تصریح کرد: بر همین اساس امسال 47 هزار زندانی واجد شرایط در ایام عید سعید فطر و ماه مبارک رمضان از 15 روز مرخصی ویژه این ایام استفاده کردند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: محکومین جرائم سرقت مسلحانه و سرقت مقرون به آزار، جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور، آدم ربایی، جرایم باندی و سازمان یافته، تجاوز به عنف، دایرکردن مراکز فساد و فحشاء، اسیدپاشی، اخلال در نظام اقتصادی، ورود، تولید، توزیع و فروش مشروبات الکلی، محکومین به قصاص و اعدام و حدود شرعی، محکومین دارای سه سابقه محکومیت به ارتکاب همان جرم، محکومینی که به شرارت مشهورند، قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر و روان‌گردان‌ها مشمول برخورداری از این مرخصی نشدند.

 


۵ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۵۵
تعداد کلیک: ۶,۰۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • ابراهیم عابدینی
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۲۸
  • 0
  • 0
    0

تمدید مرخصی زندانیان اصفهان


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.