English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کودکانی که چشم‌انتظار عیدی خیرین هستند

در این روزها که کودکان و نوجوانان به هر ترتیبی که شده سعی می‌کنند خرید عید خود را زودتر انجام دهند، هستند بچه‌هایی که پدرانشان در زندان به سر می‌برند و شاید امسال هم از خرید عید خبری نباشد.

«مراد بابایی» - مسئول رسیدگی به امور پرونده‌های ستاد دیه شعبه استان ایلام، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این نهاد مردمی همواره بحث پیشگیری نسبت به بحث آزادی اولویت داشته و دارد و ستاد دیه در همه محافل عمومی حضور پیداکرده و موضوع جرائم غیر عمد را دنبال می‌کند.

وی افزود: عمل قانون مؤثرترین راه پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به داخل زندان‌ها بوده و باید همه افراد جامعه در هر طبقه اجتماعی که هستند از قوانین و مقررات تبعیت کنند تا هیچ‌کس به دلیل عدم آگاهی به قانون راهی زندان نشود.

بابایی خاطرنشان کرد: کمک‌های زیادی هرساله از طریق مردم نیکوکار برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد صورت می‌پذیرد و نقطه اوج این عمل نیز در ماه مبارک رمضان و در قالب مراسمی با عنوان جشن گل‌ریزان است که جا دارد از خیرین و نیکوکاران درخواست کنم که در روزهای منتهی به پایان سال نو بیش‌ازپیش همراه و همیار ستاد دیه در آزادی زندانیان غیرعمدی و نیازمند بشتابند.

مسئول رسیدگی به امور پرونده‌های ستاد دیه شعبه استان ایلام با تأکید بر اینکه کودکانی هستند که چشم‌انتظار پدرشان هستند که سر سفر عید باهم باشند، گفت: پایان دادن به انتظار یک کودک که پدرش ناخواسته و به‌صورت غیرعمدی گرفتار حبس است با هیچ جیزی قابل‌مقایسه و معاوضه نیست.

وی بابیان اینکه آزادی زندانی مالی قطعاً پیش خداوند بدون اجر و پاداش نخواهد ماند، افزود: حضور سرپرست خانوار در بین خانواده از بسیاری از مشکلات و آسیب‌های آنان جلوگیری می‌کند.

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد در ایلام

مدیرعامل ستاد دیه شعبه ایلام نیز در گفتگو با ایسنا ضمن تشریح عملکرد این نهاد مردمی، از آزادی 10 زندانی جرائم غیر عمد و مالی طی دو هفته گذشته توسط ستاد دیه استان خبر داد.

«سید اسدالله موسوی» اظهار کرد: در دو هفته گذشته 10 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان با کمک ستاد دیه آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی بابیان اینکه کل بدهی این افراد 2 میلیارد و 379 میلیون ریال بوده است، افزود: از این مقدار بدهی 447 میلیون ریال توسط افراد شاکی گذشت شده و مابقی توسط ستاد دیه پرداخت‌شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: کاهش ورودی مددجویان جرائم غیرعمدی به زندان‌ها نیازمند برنامه‌ریزی هر چه‌بهتر و اصلاح ریشه‌های بروز جرائم است.

مدیرعامل ستاد دیه ایلام تصریح کرد: زندانی جرائم غیر عمد و مالی که به دلیل عدم توان پرداخت دیون خود عاجز هستند پس از تحقیقات لازم با مساعدت ستاد دیه و همکاری بانک‌ها، خیرین و نیکوکاران و آورده خود زندانی آزاد می‌شوند.

وی اظهار کرد: افرادی که توسط ستاد دیه بدهی مالی آن‌ها پرداخت می‌شود زندانیان مهریه، تصادفات غیرعمدی، چک و دیگر جرائم مالی غیر عمد بوده است.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان با تأکید بر اینکه ستاد دیه در جامعه اسلامی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارد، افزود: ستاد دیه نقش بسیار مهمی در کاهش جمعیت زندان دارد و از طرف دیگر با بازگرداندن نان‌آور خانواده از آسیب رسیدن به‌نظام خانواده وی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید به این ستاد توجه جدی کرد و از حمایت‌های مالی بیشتر آن را برخوردار کرد تا بتواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند، گفت: از خیرین و نیکوکاران بیش از گذشته درخواست داریم به یاری ستاد دیه استان بشتابند و با کمک کردن به افراد گرفتار غیرعمدی قطعاً نزد خداوند اجر و پاداش بگیرند.

انتهای پیام /

۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵
تعداد کلیک: ۲,۱۷۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.