English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بی احتیاطی 8 میلیاردی ایثارگر گلستانی را روانه حبس کرد

مردی که از ایثارگران دفاع مقدس بوده است، به دلیل بی‌احتیاطی در رانندگی و نقص در پوشش بیمه‌ای خودرو، به پرداخت دیه ۸۰۰ میلیون تومانی محکوم شده است.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، هرچند دیه نفس یک انسان مبلغی سنگین و برای خیلی‌ها حتی غیرقابل پرداخت است اما عدم توجه به برخی اصول ایمنی ممکن است افراد خاطی را با مصدوم کردن یک شخص با دیه‌ای به مراتب سنگین‌تر از قتل‌غیرعمدی مواجه کند؛ پرونده پیش رو حکایت حبس یک کادر با اخلاق نظامی است که ناخواسته و برحسب یک اشتباه با یک بدهی نجومی روانه زندان شده است.

« طاها – الف » از کارمندان رسمی یکی از نهادهای نظامی استان گلستان به دنبال تصادف منجر به جرح و فلج یکی از همکاران خود محکوم به پرداخت دیه‌ای در حدود 800 میلیون می‌شود.

به علت نقص در پوشش بیمه‌ای خودروی خدمتی در این واقعه، شرکت بیمه‌گر از این محکوم‌ تنها مبلغ 114 میلیون تومان (دیه یک مرد مسلمان در سال 92) را پرداخت کرده و الباقی بدهی همچنان عامل اصلی حبس این مددجو است.

طبق رای دادگاه «طاها» که از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس هم است بر اثر بی احتیاطی در رانندگی ناشی و به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه به استناد مواد 718، 295، 302، 367، 430، 440و 480 قانون مجازات اسلامی به دلیل شکستگی‌های متعدد حاصل شده در دست و پا، کمر، صورت و عوارض حاصله در تنفس و مزاج شخص مصدوم به دیات متعلقه محکوم می‌شود.

بنا به خاص بودن موضوع این تصادف پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولین حقوقی و بازرسی هرچند مبلغی معادل 250 میلیون تومان نیز بابت هزینه‌های درمانی لازم و فوری شخص آسیب‌دیده از سوی این مجموعه نظامی به خانواده شاکی پرداخت شده است اما تا رهایی این زندانی راه طی نشده زیادی به نظر می‌رسد.

ستاددیه شعبه استان گلستان که در جریان وضعیت بغرنج هر دو خانواده زندانی و شخص صدمه دیده قرار دارد طی جلسات مشترکی که با خانواده شاکی داشته توفیق اخذ گذشتی 150 میلیون تومانی را از این پرونده داشته و موفق شده است تا به امروز، مبلغ را با وجود هزینه‌بر بودن اقدامات پزشکی و مراقبت‌های درمانی شخص آسیب دیده به رقم صد میلیون تومان کاهش دهد.

انتهای پیام/

۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۴۲
تعداد کلیک: ۲,۱۳۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.