English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانیان غیرعمد تالش در گرو بودجه‌ای 4 میلیاردی است

در حال حاضر 63 محکوم غیرعمد در زندان تالش تحمل حبس می‌کنند که مبلغ کل بدهی این افراد قریب به 4 میلیارد تومان می‌باشد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، با توجه به روزهای پایانی سال و به منظور تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد و تسهیل در امر آزاد سازی محکومین واجدشرایط کمک، اعضای ستاد دیه شعبه استان گیلان از زندان شهرستان تالش بازدید و با 25 نفر از مددجویان این ندامتگاه به طور انفرادی در راستای رفع ابهامات پرونده‌های این افراد به گفتگو پرداختند.

در این بازدید حمید کامران‌زاده، مدیرعامل ستاددیه این استان در سخنانی گفت: هم اکنون در زندان تالش 63 محکوم غیرعمد دوران مجازات خود را طی می‌کنند که بدهی این افراد قریب به 4 میلیارد تومان می‌باشد که البته این مبلغ با همکاری شکات و طلبکاران امید است در این روزهای منتهی به سال نو تا حدود قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش آمار ورودی مددجویان جرائم غیر عمد طی ماه‌های گذشته گفت: بیشترین ورودی محکومین جرائم غیرعمد مربوط به محکومان جرایم مالی غیرکلاهبرداری است که  حدود 90 در صد از ورودی زندانیان غیر عمد این ندامتگاه را تشکیل می‌دهند.

آزادی 37 مددجوی زندان تالش از ابتدای سال‌جاری تاکنون

کامران‌زاده، با تقدیر از خیران شهرستان تالش در راستای آزادی زندانیان نیازمند تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد 37 نفر از مددجویان  جرائم غیرعمد زندان تالش با کمک‌های نیکوکاران تالشی و همچنین مسادعت‌های خیری کشوری از بند حبس رهایی یافته‌اند.

وی با اشاره به دستور العمل‌های اجرایی ارسال شده از سوی ستاددیه مرکز یادآور شد: تمامی پرونده‌های مددجویان جرائم غیرعمد از مرحله شناسایی، تحقیق و در نهایت آزادی در چهارچوب قوانین مندرج در این شیوه‌‌نامه‌ها انجام شده و مساعدتی خارج از این قواعد معین شده غیرممکن و ناشدنی است.

کامران زاده با تشکر از ریاست و مددکاری زندان تالش گفت:همکاری بسیار خوبی در مجموعه زندان تالش و ستاد دیه برای کاهش جمعیت کیفری زندان از سال‌های گذشته برقرار بوده و مددکاران این زندان در بعضی از پرونده‌ها حداکثر توان خود را برای آزادی هرچه زودتر مددجویان تحت حمایت این نهاد مردمی صرف کرده و با این همکاری بیشترین کمک را در مواردی به مددجویان آبرومند این ندامتگاه کرده‌اند.

کامران زاده با تاکید بر تشکیل پرونده برای  آن دسته از محکومان جرائم غیرعمدی که به تازگی وارد زندان شده‌اند گفت: برای زندانیانی که درخواست کمک از ستاد دیه را دارند شایسته است تا قبل از 10 اسفند پرونده  آن‌ها تکمیل و به ستاد استانی ارسال شودند تا قبل از پایان سال بتوانیم شرایط آزادی این افراد را فراهم کنیم.

انتهای پیام /

۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۵:۳۲
تعداد کلیک: ۲,۰۷۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.