English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاددیه نردبان صعود سودجویان نیست

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: ستاد دیه همواره محلی برای انجام کارهای خیرخواهانه بوده و هرگز اجازه نخواهیم داد افرادی با سوءنیت این نهادمردمی را نردبان صعود خود برای نیل به اهداف‌شان قرار دهند.

 

سیداسدالله جولایی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا ضمن تشریح محکومان چک در سال 93 اظهار کرد: در سال گذشته شش میلیون چک برگشتی در کشور داشتیم که متاسفانه هم اکنون این روند به جای کاهش، رو به افزایش است.

وی افزود: هر چند در سراسر کشور ما روزانه نسبت به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همت داشته و در طرح‌های ویژه‌ای افراد بسیاری از این محکومان نیازمند و آبرومند را از بند حبس به آغوش خانواده بازمی‌گردانیم اما به همین میزان و چه بسا بیشتر از این آمار به دلیل نبود زمینه‌های مستحکم آموزشی و فقر فرهنگی هر روز نیز شاهد ورودی به زندان‌ها هستیم که حال به علت‌هایی چون نداشتن بیمه و گواهینامه رانندگی و همچنین حوادث کارگاهی روانه زندان می‌شوند.

مدیر عامل ستاددیه کشور با اشاره به تلاش این نهاد در راستای اصلاح و تصویب قانون بیمه اجباری شخص ثالث گفت: پس از پیگیری چند ساله بالاخره امسال موفق شدیم با کمک نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مسئولان دلسوز کشور قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را تصویب و آمار ورودی رانندگان را از روزی 50 تا 60 نفر به دو نفر کاهش دهیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: اکنون حدود 1200 راننده زندانی در سراسر کشور داریم و تعدادی کمتر از صد نفر هم بابت حوادث کارگاهی در بند زندان داریم که الویت کاری ما در روزهای پایانی سال برای آزادی این افراد اختصاص پیدا کرده است.

جولایی وجود بیش از 5 هزار زندانی چک را یک معضل بزرگ اجتماعی اعلام کرد و ادامه داد: از مسئولان بانک مرکزی درخواست داشته و داریم تا در شورای پول و اعتبار مصوبه ای تصویب نمایند تا بانک‌ها برای هر فردی دسته چک صادر نکند و طبق یک اصول و چارچوب محکم و قانونی مالی، چک به افراد تعلق گیرد.

مدیرعامل ستاد دیه افزود: بیش از پنج هزار محکوم مالی غیرعمد در زندان های کشور افراد و پیمانکارانی هستند که به خاطر تحریم‌ها و چالش‌های اقتصادی متضرر مالی شده و با کمبود تولید و رکود کارخانه‌های خود، نتوانستند به موقع چک‌هایشان را وصول کرده و در نتیجه محکوم به حبس شدند.

وی با بیان اینکه در بحث زندانیان مهریه نیز نزدیک به دو هزار نفر در نوبت پرداخت بدهی هستند، گفت: متاسفانه زوج‌های جوان با احساسات کاذب با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و با وضع مهریه‌های سنگین، مشکلات بعدی را برای خود فراهم می‌آورند.

جولایی ادامه داد: ستاد دیه کشور در ماه پایانی هر سال فعالیت‌ها و جلسات خود را با نیکوکاران گسترش می‌دهد تا از این طریق بتواند حتی تا آخرین روز اسفند، زندانیان بیشتری را به کانون گرم خانواده بازگرداند.

a1

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: این ستاد سال گذشته در تهران طی برگزاری برنامه ای با شعار «هر مسجد، آزادی یک زندانی» تعداد زیادی از زندانیان بی بضاعت جرایم غیرعمد را از زندان رهایی بخشید که این طرح در روزهای پایانی سال 94 با انجام هماهنگی‌های لازم به ستاددیه شعبه استان تهران محول شده است.

جولایی همچنین گفت: ستاد دیه کشور محلی برای کارهای خیرخواهانه است نه جولانگاهی برای برخی افراد که با سوءنیت بخواهند برای اهداف گوناگون خود ظاهرنمایی کنند.

وی افزود: این ستاد و فعالیت‌های آن مردمی و خیریه است و هیچوقت نردبان صعود سودجویان با اهداف گوناگون نخواهد بود.

مدیرعامل ستاددیه کشور ادامه داد: اولویت ستاد دیه کشور آزادی محکومان تصادفات، حوادث کارگاهی و همچنین محکومان غیرکلاهبرداری و غیرعمد، و در انتها زندانیان مهریه است که به مشکلات آنان به ترتیب رسیدگی می شود.

جولایی درمورد کمک هایی که به این ستاد می شود، گفت: این کمک‌ها بیشتر از سوی عامه مردم است و امسال چند نفر از مسئولان عالیرتبه کشور کمک های خوبی کردند و کارکنان بانک صادرات کشور نیز سه رقم آخر حقوق خود را ماهانه به حساب ستاد دیه کشور واریز می کنند.

وی افزود: سامانه جدید زود پرداخت کد دستوری(USSD) را برای راحت تر و سریع تر کردن پرداخت آنلاین کمک‌های مردم در سطح کشور راه اندازی کردیم و از خرداد سال جاری، حدود 24 هزار نفر با مبلغ بیش از یک میلیارد ریال از همین طریق، کمک های خود را پرداخت کرده اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور، کد دستوری #7777*780* از طریق تلفن همراه و همچنین شماره حساب های 74/74 بانک ملت، 7777 بانک تجارت، 8888 بانک صادرات، 55555 بانک ملی،2240 بانک رفاه و 300255/2  بانک ملت (حساب ارزی) را برای واریز کمک های مردمی اعلام کرد.

a1

انتهای پیام /

۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۷:۰۰
تعداد کلیک: ۳,۰۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.