English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آچارفرانسه روستای قلعه‌صفر در حبس به‌سرمی‌برد

ارصلان که برای امرار معاش خانواده‌ با انجام اقسام کارهای فنی و کشاورزی در روستای قلعه‌صفر به آچارفرانسه ده شهرت داشت در پی یک اتفاق ناخواسته روانه زندان شد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری میزان، او هیچ وقت چنین روزی را پیش بینی نمی کرد که در حسرت دیدار فرزندانش بماند، همه چیز از یک  اتفاق ساده شروع شد، زمانی که اصلان با نیت انساندوستانه به همراه یکی از جوانان روستا که از معلولیت جسمانی هم رنج می‌برد به سوی خانه پیرمرد حرکت کرد تا با کمک این جوان روستایی ضمن تسهیل کار قیرگونی کمک خرجی هم برای خانواده او باشد اما افسوس که همین دلسوزی دور از تدبیر کار دستش داد.

در گرماگرم کار وقتی این کمک‌کار 18 ساله از پله چوبی و فرسوده خانه مشغول حمل ابزار صاحب‌کارش بوده از ارتفاعی 3 متری نقش بر زمین می‌شود و از ناحیه کمر آسیب جدی و سختی می‌بیند و در ادامه با شکایت خانواده این مصدوم اصلان به پرداخت 48 درصد دیه یک مرد مسلمان یعنی خسارتی در حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال محکوم می‌شود که در ادامه بابت نداشتن حتی بخش کمی از این مبلغ روانه زندان مرکزی کرمانشاه می‌شود.

او سرپرست یک خانواده 5 نفری است که با وجود تحصیلات ابتدایی تمامی کارهای برقی، امور کشاورزی و ساختمانی روستای قلعه‌صفر از توابع شهرستان اسلام‌آباد کرمانشاه را یک تنه بر عهده داشت و کسی سراغ ندارد در این سال‌ها خانواری از این آبادی محصول خود را بدون حضور او برداشت و یا دیوار چینی و حتی اشکالات مکانیکی ابزار زراعی‌شان را بدون مساعدت و حضور ارصلان حل و فصل کرده باشند.

هرچند به همت کمیته صلح و سازش ستاددیه مبلغی معادل 10 میلیون تومان از خانواده شاکی اخذ گذشت می‌شود و از محل کمک‌های موردی و آورده خود مددجوی دربند بخش کمی از این مبلغ هم کاهش پیدا می‌کند اما در حال حاضر اصلان که هیچ سرمایه‌ای جز تسلط به امور فنی و کشاورزی ندارد بابت 95 میلیون تومان باقیمانده که به نوعی بابت هزینه درمانی شخص آسیب دیده مطالبه شده از آبان ماه سال جاری در حبس به سرمی‌برد.

طبق رای دادگاه تجدید نظر استان کرمانشاه این زندانی واجدشرایط کمک به دلیل ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از عدم رعایت نظامات و بی مبالاتی در حین انجام کار به این بدهی سنگین محکوم می‌شود که طبق اعلام ستاددیه کشور محکومیت‌هایی از این دست برای پیمانکاران، کارفرمایان و صاحب‌کاران امور صنعتی و فنی هرچند در یک سال اخیر با کاهش همراه بوده است.

 اما در حال حاضر 48 زندانی صرفا بابت همین نوع از محکومیت‌ها در زندان‌های سراسر کشور تحمل حبس می‌کنند که فارس با 15 زندانی رتبه اول را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است.

نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این افراد نیازمند و آبرومند سهیم شوند، می‌توانند با تلفن های همراه خود (بدون صرف وقت و هزینه‌ای) و بدون نیاز به اینترنت از طریق سامانه هفت‌هشتاد همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.


a1

انتهای پیام /

۱ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۳۹
تعداد کلیک: ۲,۱۸۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.