English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 588 زندانی غیرعمد بدون پرداخت حتی یک ریال

رییس کل دادگستری کرمان گفت: از بدو تاسیس ستاددیه شعبه این استان تاکنون تعداد 588 زندانی جرایم غیرعمد بدون پرداخت وجهی با اخذ رضایت از سوی شکات از بند حبس رهایی یافته‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، با حضور خیرین و جمعی از مسئولین قضایی استان نخستین همایش تجلیل از خیرین و یاوران ستاد دیه شعبه استان کرمان که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام سید یحیی جعفری در سخنانی اظهار کرد: عده‌ای از مددجویان جرایم غیرعمد به دلیل بدهی مالی غیرکلاهبرداری و عده‌ای هم به دنبال یک سانحه رانندگی یا حادثه کارگاهی محکوم به حبس شده‌اند که تلاش در راستای آزادی این قبیل از افراد بر عهده تمامی آحاد جامعه می‌باشد.

وی افزود: در کنار امر آزادی این دسته از زندانیان باید تمامی همت ما بر این اصل استوار باشد که دیر یا زود این زندانیان با سابقه کرامت همیشگی ملت شریف ایران اسلامی از بند رهایی خواهند یافت، لذا شایسته است تلاش خود را معطوف به امر پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به درون زندان‌ها کنیم و موضوع فرهنگ‌سازی را از شعار به مقام عمل درآوریم.

دلایل حبس محکومان غیرعمد  تقدیر و تقصیر نیست

جعفری یادآور شد: حبس محکومان غیرعمد برمبنای تقدیر الهی و یا تقصیر صرف شخصی نیست؛ بلکه این افراد به طور  ناخواسته و بدون سوء نیت مجرمانه و بیشتر بر حسب یک واقعه غیرقابل پیش‌بینی راهی زندان می‌شوند.

جعفری با اشاره به سفارش‌های متواتر و موکد اسلام در زمینه انفاق در راه خدا تصریح کرد: گذشت از دارایی شخصی و دستگیری از مستمندان و نیازمندان امت اسلامی یکی از علائم اهل تقوا است.

در ادامه، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در سخنانی گفت: از زمان تشکیل شعبه ستاددیه در سال 80 تا کنون با مشارکت نیکوکاران کرمانی با پرداخت مبلغی معادل 328 میلیارد ریال زمینه آزادی تعداد 2344 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: در همین بازه زمانی تعداد 588 مددجوی واجد شرایط  نیز با اخذ رضایت شاکی و بدون پرداخت وجهی از زندان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: موضوع احسان از جمله مفاهیم ارزشمندی است که در آموزه های دینی و در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته و بر پایه همین باور قلبی در ایام فجر 94 با همت خیرین خداجو تعداد23 زندانی تحت حمایت ستاددیه از بند حبس آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی تصریح کرد: زندان جای افراد شرور و مخلان نظم و امنیت جامعه است و این مکان نمی‌تواند به افرادی اختصاص پیدا کند که به دلیل یک بی‌احتیاطی و بر حسب محاسبه‌ای اشتباه روانه زندان شده‌اند.

رئیس هیات مدیره ستاد دیه شعبه استان کرمان به برگزاری 65 جشن گلریزان در دیار کریمان در مدت فعالیت ستاد دیه اشاره کرد و افزود: بخش عمده منابع لازم برای استخلاص این محکومان نیز از محل کمک‌های خیران حاضر در این جشن‌های معنوی جمع آوری شده است.

گفتنی است، در حال حاضر تعداد 155 زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می نمایند که مبلغ کل بدهی این افراد بیش از مبلغ 65 میلیارد ریال است.

a1

a1

انتهای پیام /

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۵:۲۵
تعداد کلیک: ۲,۳۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.