English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دیه تصادفات؛ در صدر زندانیان غیرعمد سیستان‌و بلوچستان

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان سیستان و بلوچستان با 48 زندانی بیشترین آمار مددجویان جرایم غیرعمد استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، رحمدل بامری با اشاره به جمعیت دو رقمی محکومان جرایم غیرعمد این استان گفت: خوشبختانه به لحاظ فرهنگ غنی اسلامی و سنت‌های پسندیده در بین خانواده‌ها، طوایف حاضر در سیستان و بلوچستان و شوراهای درصد بسیار زیادی از اختلافات استانی با صلح و سازش و بدون مراجعه به مراجع قضایی رفع می شود.

وی با بیان آمار 88 نفری مددجویان تحت حمایت ستاددیه در این استان تصریح کرد: تلاش این نهاد مردمی در همه حوادث غیرعمدی به سبب جبران بدهی یا دیه فرد آسیب دیده همواره بر این اصل استوار است که امر رسیدگی در کمترین فرصت و با صرف بیشترین دقت انجام شده و این مبالغ بدون این ریالی از آن به دست شخص زندانی برسد برای انجام کارهای درمانی افراد مصدوم یا تهیه مایحتاج زندگی کسانی که عضوی از خانواده‌ خود را در یک واقعه کارگاهی یا رانندگی از دست داده‌اند پرداخت شود.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان در مورد عملکرد این مجموعه در سال 94 گفت: از ابتدای سال جاری تا 15 بهمن ماه 83 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد با اعتبار کمک‌های مردمی خیرین جداجوی استانی و کشوری از بند حبس آزاد شده‌اند که از این تعداد دو زندانی زن داشتیم.

بامری یادآور شد: در این بازه زمانی 12 جلسه هیات مدیره و هیات امنا با حضور رییس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان‌ها، مدیر کمیته امداد امام (ره) و دیگر اعضای قضایی و مردمی برای رسیدگی به این افراد برگزار شده است که خوشبختانه با مشارکت خوب خیرین تا به امروز هیچ زندانی زنی در زندان‌ها سطح استان به دلیل محکومیت‌های غیرعمد حضور ندارد.

بامری تصریح کرد: از 83 زندانی آزاد شده در این مدت 27 نفر محکوم بابت دیه ناشی از تصادفات، 29 مددجوی مرتبط با جرائم مالی، 26 زندانی مهریه و یک مددجوی نفقه بودند که مجموع بدهی آنها بالغ بر 76 میلیارد ریال بود.

وی با تقدیر از همیاری خوب شکات و اولیاء دم در تسریع فرآیند آزادی برخی از زندانیان واجدشرایط گفت: از کل مبلغ اعلام شده 38 میلیارد ریال آن از سوی طلبکاران گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مابقی بدهی با همکاری ستاد دیه، صندوق خسارات، تسهیلات بانکی و آورده مددجویان پرداخت شده است.

بامری در مورد برنامه‌های ویژه فجر 94 این نهاد مردمی گفت: ستاد دیه استان در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن آزادی 25 زندانی نیازمند محکوم به جرائم غیرعمد در طرح ویژه‌ای با جمعی از خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد دیدار و نسبت به برپایی نمایشگاه صنایع دستی این زندانیان با هدف حمایت از آنها اقدام کرد.

انتهای پیام /

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۷:۴۳
تعداد کلیک: ۲,۱۷۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.