English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی جوان گلستانـی در گرو کمک جوانمردان ایرانی است

بازخوانی پرونده زندانیان غیرعمد: یک روز عصر تابستانی در حالی که «رشید» قصد رد کردن شترها از عرض جاده را داشت، بچه شتر چموش با خارج شدن از گله سرنوشتی تلخ را برای چوپان رقم زد.

 

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رشید جوانی 25 ساله است که براثر فقر و نداری مجبور شد شغل چوپانی را برای تامین مخارج زندگی انتخاب کند اما بچه شتر چموش به صاحبش وفا نکرد و چوپان را راهی زندان کرد.

رشید در اول آبان ماه 1371 در یک خانواده فقیر به دنیا آمد و با کمک آشنایان و خیرین در یکی از دبستانهای روستای شهرستان گنبد کاووس تا مقطع سوم راهنمایی ادامه تحصیل داد.

او به علت فقر و نداری پدر ترک تحصیل کرد. رشید برای امرار معاش شترهای مردم را برای چرا به صحرا می برد و هنگام اذان مغرب به خانه بازمی گشت.

اما این تمام ماجرا نبود، رشید در حالی که  خسته از چوپانی شترها به خانه بازمی گشت در حال عبور از عرض جاده بود که سرنوشتی تلخی برایش رقم خورد.

موتور سواری که با سرعت در حال عبور از خیابان بود بر اثر برخورد با یکی از بچه شترها که از گله خارج می‌شود، فوت کرد و چوپان جوان را راهی زندان نمود حالا رشید به جرم بی مبالاتی در نگهداری شتر به قتل غیر عمدی  محکوم به پرداخت دیه و یکسال حبس شده است و بهترین روزهای زندگی اش را در زندان سپری می کند.

نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این افراد نیازمند و آبرومند سهیم شوند، می‌توانند از طریق شماره حساب‌های 7777 بانک تجارت، 8888 بانک صادرات و 74/74 بانک ملت و یا تماس با شماره تلفن 15-88916012 همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.

انتهای پیام /

۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۱۴
تعداد کلیک: ۲,۴۶۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.