English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 38 زندانی غیرعمد استان مرکزی در سالروز پیروزی انقلاب

در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن گلریزان آزای 38 مددجوی تحت حمایت ستاددیه استان مرکزی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور مسئولین عالی قضایی و خیرین خداجوی استانی، آیین گلریزان آزادی 38 نفر از زندانیان واجد شرایط محبوس در سطح زندانهای استان مرکزی با مجموع بدهی 11 میلیارد و 935 میلیون ریال در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در سخنانی گفت: از سال 1376 که به طور رسمی ستاددیه به عنوان یک موسسه خیریه و مردمی فعالیت خود را در چارتی اداری پیگیری کرد تا به امروز هزاران زندانی نیازمند و بدون پشتوانه مالی از محل وجوه‌های نقدی اهدایی از سوی خیرین به این مجموعه از بند حبس رهایی یافته و ورود مجدد و امیدبخشی به زندگی و جامعه داشته‌اند که تعدادی از آن‌ها با بهبود وضعیت مالی خود هم اکنون به قدر وسع‌شان همیار این نهاد مردمی در امر آزادی زندانیان آبرومند جرایم غیرعمد هستند.

وی با اعلام گزارشی به عملکرد ستاددیه این استان پرداخت و یادآور شد: از سال 88 تا کنون بیش از 1400 زندانی بدهکار جرائم غیر عمد از زندانهای استان مرکزی آزاد شده و در سال‌جاری نیز با احتساب این 38 نفر در مجموع 180 مددجو با مبلغ بدهی90 میلیارد ریالی از بند حبس رهایی یافته‌اند که بیش از نیمی از این مبلغ از سوی شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

رئیس هیات مدیره ستاددیه شعبه این استان نظام قضایی را آگاه به احوال و عواقب حبس محکومان جرائم غیرعمد دانست و تصریح کرد: قضات شریف محاکم قضایی در صورتی که آثار ندامت و توبه را در افراد مجرم و زندانی می‌بیند، بایستی او را مشمول عفو و رافت اسلامی قرار داده و احیاگر این سیره و روش ائمه معصومین علیهم‌السلام باشند.

حجت‌الاسلام عبداللهی با تقدیر از گذشت 7 میلیارد و 799 میلیون ریالی شاکیان خصوصی 38 زندانی آزاد شده در این مراسم ادامه داد: در شیوه قضاوت امیرالمومنین علی (ع) است که ضمن توصیه به مراعات حال قاتل خودشان، تاکید نمودند اگر من به واسطه یک ضربه شهید شدم، بایستی به او فقط یک ضربه وارد شود نه بیشتر و چه بسا اگر حضرت به شهادت نمی‌رسیدند، ابن ملجم را عفو هم می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اعلام آمار  نفری150 محکومان جرایم غیرعمد حاضر استان مرکزی مبلغ کل بدهی این افراد را 15 میلیارد ریال مطرح کرد و گفت: با همکاری خوب شکات،اولیاءدم و طلبکاران امید است تعداد زیادی از این زندانیان بدون پشتوانه مالی و معنوی تا پایان سال جاری آزاد از بند حبس آزاد شوند.

گفتنی است در پایان این مراسم معنوی 8 نفر از مددکاران زندان‌ها و به طور ویژه از حاج ابوالفضل دلیری نیکوکار خشکرودی که 18 نفر از محکومان آزاد شده به مساعدت این خیر ایثارگر فراهم گردیده، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /

۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۵:۲۵
تعداد کلیک: ۲,۳۶۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.