English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

هیچ محبوسی بابت حوادث‌کارگاهی در خراسان‌شمالی وجود ندارد

مدیرکل زندان‌های استان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر هیج محکوم به پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی در سطح زندان‌های استان وجود ندارد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، محمدعلی بلوکی در دیدار با حجت‌الاسلام امانی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان خراسان شمالی اظهار کرد: از جمعیت 175 نفری زندانیان جرایم غیرعمد استان خوشبختانه تا به امروز هیچ زندانی محکوم به حوادث کارگاهی و نیز دیه ناشی از حوادث شبه عمد وجود ندارد که امید است این کاهش قابل توجه در مورد زندانیان مالی غیرکلاهبرداری نیز محقق شود.

وی در تفکیک آمار عددی محکومان مالی گفت: 108 زندانی چک و 38 مددجوی مالی بدهکار در موضوعات مهریه و نفقه در استان تحمل حبس می‌کنند که دلیل عمده حبس آن‌ها بیش از آن‌که بهره‌برداری مالی باشد از فقر فرهنگی و نداشتم اطلاعات کافی در حوزه های اشاره شده دارد.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه شعبه استان با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از 50 درصد طلب شکات به وسیله شوراهای حل اختلاف مورد گذشت وبخشش قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: امید است نیکوکاران و بویژه چهره‌های محبوب و مردمی ضمن همیاری این نهاد مردمی در روند پرداخت وجوهات مورد نیاز این افراد در حوزه اخذ گذشت نیز یاور همیشگی این ستاد باشند تادر روزهای باقیمانده از سال درصد اخذ گذشت‌ نسبت به سال 93 در بیشترین حد ممکن با افزایش همراه باشد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام امانی نقش ستادد مردمی را در کاهش جمعیت زندان‌ها اثرگذار و تعیین کننده اعلام کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق و جامع از مجموعه اقدامات درمانی و پیشگیرانه این ستاد ضمن جلب رضایت از شکات می‌تواند در اعتماد عمومی و متقابلا افزایش کمک‌های مردمی  در گسترش فرهنگ عفو وگذشت نیز تاثیر مستقیم و موثری داشته باشد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خراسان شمالی با اشاره به اقدامات سازش‌کارانه ستاددیه در روند رسیدگی به پرونده‌های مفتوح در این نهاد مردمی آثار این فعالیت‌ها را فراتر از شرایط فعلی یک مددجو اعلام کرد و یادآور شد: در اختتام یک اختلاف خانوادگی یا حتی یک بدهی مالی با صلح و سازش می‌تواند ضمن بسط مفاهیم اسلامی و انسانی در بستر جامعه در تبلیغ و ترویج این جریان هم نقش مطلوبی را ایفا نماید.

انتهای پیام /

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۱۶:۳۰
تعداد کلیک: ۲,۲۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.