English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 2331 زندانی غیرعمد کرمانی از سال 80 تاکنون

از آبان ماه سال 1380 تا دی ماه سال جاری تعداد 2331 زندانی محکوم به جرایم غیرعمد با همت مردم نوعدوست استان کرمان از بند حبس رهایی یافته‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، جشن گلریزان ویژه «آزادی زندانیان زن جرائم غیرعمد دیار کریمان» به همت ستاددیه و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در تالار بهارستان برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم موسوی قوام، مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان در سخنانی گفت: ستاد دیه کرمان از ابتدای تاسیس  خود تاکنون از محل کمک‌های نیکوکاران توفیق در آزادی بیش از 2300 زندانی نیازمند محکوم به جرایم غیرعمد را داشته که برای رهایی این مددجویان واجد شرایط مبلغی معادل 326 میلیاردو و چهارصد و هشتاد میلیون ریال پرداخت کرده است.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در سال 94 افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 121 مددجوی جرائم غیرعمد با پرداخت بدهی 44 میلیارد و بیست و چهار میلیون ریالی از سطح زندانهای استان آزاد شده‌اند که 4 نفر از این محبوسان جزو بانوان کرمانی بودند.

پیشگیری از ورود زندانیان غیرعمد نیازمند بسیج عمومی است

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان فرهنگ سازی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها را خارج از حوزه وظایفی یک سازمان مطرح کرد و گفت: هرچند رسالت آموزش عمومی از جمله وظایف اصلی ستاددیه قلمداد نمی‌شود اما همواره اهتمام این نهاد مردمی همسو با این امر مهم بوده و اقدامات شاخصی را هم در امر قانون‌گذاری و هم نحوه اجرای قانون عملی ساخته است اما کیست که نداند حوزه فرهنگ‌سازی تنها با همت یک یا چند مجموعه محقق نشده و این اتفاق به یک بسیج عمومی در بین همه موسسات مسئول ومجموعه‌های فرهنگی کشور نیازمند است.

موسوی قوام در ادامه گفت :در حاضر تعداد 154 زندانی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که بالاترین آماردر نوع جرائم مربوط به محکومین مهریه و نفقه می‌باشد که با تعداد 91 مددجو متاسفانه جمعیت آن‌ها در صدر قرار داشته و بعد از این دسته از زندانیان محکومان بدهکار مالی با تعداد 44 مددجو و مددجویان به پرداخت دیه با 19 زندانی در رتبه‌های بعدی قرار دارند که برای آزادی مجموع این افراد مبلغی بالغ بر 65 میلیارد ریال نیاز است .

مدیرعامل ستاددیه استان آمار بالای مددجویان مهریه در سطح زندان‌های کرمان را به دلیل افزایش روزافزون عددی نیازمند یک آسیب شناسی جدی مطرح کرد و افزود: با وجود تبلیغاتی که در مورد بی‌مفهوم بودن این ضرب المثل ایرانی که مهریه را کی داده و کی گرفته اما در همین ایام و هین روزگار به دلیل نهادینه نشدن این باور خیلی‌ها هنوز در حاشیه سفر عقد و مراسم مهربرون دم گوش جوانان خود با تضمینی ناحساب نجوا می‌کنند که تا حالا این تعهد سنگین را کی داده و کی گرفته که تو برای وصلت با این خانواده چنین و چنان سماجتی را به خرج می‌دهی.

انتهای پیام /

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۰۱
تعداد کلیک: ۲,۶۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.