English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

طاقه‌ پارچه‌های سوخته تاجر تهرانی را روانه حبس کرد

تاجر تهرانی به دلیل آتش گرفتن انبار پارچه‌ و ناتوانی در پرداخت بدهی‌های خود این روزها در پشت میله‌های زندان به سر می‌برد و تنها امیدش برای آزادی همت سبز خیرین خداجوی کشوری است.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در روزهای پایانی سال 85 « غ – ز » پس از ورود به بازار خرید و فروش پارچه، با صدور چند برگه چک بانکی به مبلغ 7 میلیارد و 100 میلیون ریال زیرزمین خانه‌شان را پر از طاقه‌های پارچه کرد و به امید گران شدن این اقلام در سال جدید، در انباری را بسته و با خانواده راهی یک سفر نوروزی شد غافل از اینکه نزدیکی بیش از اندازه طاقه‌های پارچه به آبگرمکن قدیمی می‌توان خطرآفرین شود.

این مددجو که در روزهای کسب و کارش حتی سرپرستی از چند یتیم را برعهده داشته در 11 دی ماه سال 86 به دلیل یک بدهی سنگین و با طرح شکایت از سوی چند شاکی خصوصی روانه زندان اوین می‌شود.

مبلغ کل بدهی او هرچند در ابتدا مبلغی معادل 28 میلیارد و 641 میلیون و 323 هزار ریال بود اما با آورده خود شاکی و محرز شدن ناتوانی شخص بدهکار در پرداخت طلب با اخذ گذشت بی سابقه‌ای از سوی دو شاکی، هم اکنون این مددجو بابت عدم توفیق در پرداخت مبلغی معادل 70 میلیون تومان به یکی از شکات خود که مدتی هم می‌شود در خارج از کشور به سر می‌برد، روزهایش را در پشت میله‌های زندان سپری می‌کند.

این تاجر ورشکسته که کمتر کسی ناتوانی مالی او را در میان در و همسایه باور می‌کند برای رهایی از حبس تمامی اموال و دارایی‌های خود را به فروش رسانده و هم اکنون تا آزادی به اندازه چند صفر در مقابل رقم بدهی‌ هفتصد میلیون ریالی خود فاصله دارد.

از نکات جالب توجه این پرونده، حبس 8 ساله این زندانی به دلیل یک اشتباه و یا شاید یک اتفاق ناخواسته است، مدتی طولانی که نامبرده در طول آن حتی یک بار هم از مرخصی مرسوم در بین زندانیان جرائم غیرعمد استفاده نکرده و حتی متارکه همسر و فوت پدر در طول این سال‌ها نیز نتوانسته پایش را به محیط خارج از زندان باز کند.

نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این افراد نیازمند و آبرومند سهیم شوند، می‌توانند از طریق شماره حساب های 7777 بانک تجارت، 8888 بانک صادرات و 74/74 بانک ملت و یا تماس با شماره تلفن 15-88916012 همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.

انتهای پیام /

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۶:۳۷
تعداد کلیک: ۲,۱۳۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.