English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌صنعتی استان مرکزی در حبس‌زدایی

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی در جلسه هیات مدیره ستاددیه با اشاره به توانایی تجاری موجود در استان ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت کارخانه‌هایی ماشین‌سازی، واگن سازی و آلومینیوم سازی اراک را در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، همزمان با ایام الله دهه فجر و با هدف آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد نشست فوقالعاده این ستاد در محل دادگستری استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اسماعیل جمیاری مدیرعامل ستاد دیه استان با اعلام آمار 190 نفری محکومان غیرعمد این استان گفت: برای آزادی این مددجویان واجد شرایط به 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با همیاری همیشگی شکات شریف استانی امیدواریم این رقم با گذشت 50 درصدی طلبکاران و اولیاءدم به نصف مبلغ موجود کاهش پیدا کند.

وی بیشترین درصد فراوانی جمعیت موجود را آمار 116 نفری مربوط به محکومیت‌های مالی دانست و در تفکیک جرایم این دسته از زندانیان گفت: 112 زندانی چک، 43 محکوم مهریه و 10 مددجوی ناتوان از پرداخت نفقه از جمله این افراد هستند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان مرکزی با گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب ستاد دیه و دیگر نهادهای حمایتی و مردمی را از برکات نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: در مجموعه‌های خدمتی کشور در راستای کمک رسانی به اقشار نیازمند جامعه این نهادها پا به پای مسئولین خدمات گسترده‌ای را به انجام رسانده که اطلاع رسانی دقیق این خدمات از جمله الویت‌ها باید باشد.

خشایار جمشیدی، مدیر کل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه شعبه استان مرکزی هم در سخنانی در روزهای باقیمانده از سال خواستار برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان واجدالشرایط را خواستار شد و استان مرکزی را به دلیل وجود برخی مراکز صنعتی مهم دارای ظرفیت بالایی در زمینههای تعاونی در کشور برشمرد.

وی یادآور شد: وجود کارخانه‌های ماشین‌سازی سازی و صنایع و شرکتهای مطرح در استان مرکزی فرصت مناسبی برای ارتباط گیری مسئولین ستاد دیه با مدیران این مجموعه‌ها در جهت جذب حداکثری مددجویان آبرومند و نیازمند موثر خواهدبود.

در این جلسه تعداد 40 پرونده مفتوح در ستاددیه شعبه استان مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد 32 تا با قید فوریت و تامین منابع لازم واجدین شرایط را تا پیش از پایان دهه فجر از بند زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

انتهای پیام /

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱
تعداد کلیک: ۲,۱۸۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • مومنی
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
  • 0
  • 0
    0

با سلام حقیقتا از زمانی که آقای جمیاری مدیر ستاد دیه استان مرکزی شده اند تحولی ایجاد کرده اند هم در سایت این ستاد و هم در جذب بودجه از طرف خیرین و ...


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.