English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 23 زندانی گلستانی در ابتدای فجر 94

رئیس کل دادگستری استان گلستان از آزادی 23 زندانی جرائم غیر عمد در آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، هادی هاشمیان در جلسه هیات مدیره ستاد دیه شعبه گلستان که در محل دادگستری این استان برگزار شد، گفت: مجموع بدهی این مددجویان تحت حمایت ستاددیه مبلغی معادل 12 میلیارد ریال بود که این اعتبار از  محل کمک‌های نیکوکاران استانی و تسهیلات اعطایی از سوی ستاددیه کشور تامین شده است.

وی تصریح کرد: این افراد به دلیل جرایم غیرعمدی چون عدم توانایی در پرداخت دیه ناشی از  تصادفات رانندگی یا محکومیت‌های مالی چک، مهریه و نفقه در زندان حضور داشتند که میانگین مدت حبس این افراد 18 ماه می‌باشد.

رئیس هیات مدیره ستاد دیه شعبه استان گلستان افزود: پرداخت تسهیلات بدون سود از تمهیدات ستاد دیه استان برای کمک به زندانیان دیون مالی است که مددجویان واجد شرایط پس از احراز عدم تمکن‌شان از سوی گروه‌های تحقیق ستاددیه با بهره‌مندی از این اعتبارات بدون سود می‌توانند مطالبات مربوط به شکات خود را پرداخت نمایند.

وی با قدردانی از کمک خیرین برای آزادی زندانیان دیون مالی و جرایم غیرعمد گفت: تلاش برای آزادی افرادی که ناخواسته گرفتار شده اند علاوه بر فضیلت های معنوی متعددی که برای خیرین دارد، این اقدام از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در جمع خانواده‌های این زندانیان و حتی دیگر اقشار در ارتباط با آن‌ها می‌کاهد و  این مشارکت مردمی به نوعی سلامت و آرامش روانی جامعه را نیز در پی دارد.

هاشمیان با اشاره به عملکرد ستاددیه این استان یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 187 زندانی با کمک 54 میلیارد ریالی مردم نوعدوست استان از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

انتهای پیام /

۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۱۸
تعداد کلیک: ۲,۱۶۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.