English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 73 زندانی جرایم غیرعمد در دهه مبارک فجر

مدیرعامل ستاد دیه شعبه فارس در گفت‌وگو با خبرنگار صداو سیمای مرکز استان از آزادی 73 زندانی جرایم غیرعمد در فجر سال‌جاری خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سیدرضا اسکندری در تشریح طرح ویژه این نهاد مردمی در سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: مبلغ کل بدهی  این زندانیان که غالب آن‌ها را محکومان مالی تشکیل داده‌اند معادل 40 میلیارد و 500 میلیون ریال می‌باشد که با تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه از سوی شکات و طلبکاران مبلغ 10 میلیارد و 311 میلیون ریال گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

وی تصریح کرد : در حال حاضر 923 زندانی جرایم غیر عمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که امیدوارم در 50 روز باقیمانده از سال با همت خیرین نوعدوست استانی زمینه بازگشت بسیاری از این مددجویان واجد شرایط فراهم شود.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه این استان افزود: از ابتدای سال 94 و از محل کمک‌های معنوی و مادی نیکوکاران استانی و کشوری تاکنون بیش از 436 زندانی نیازمند جرایم غیر عمد در استان آزاد شده‌اند که این تعداد مددجوی آزاد شده هرچند به دلیل بالا بودن محبوسان دربند موضوع شایسته بیانی نیست اما با حمایت مردمی نسبت به سال گذشته رشد مطلوبی داشته است.

گفتنی است، در حال حاضر تعداد 268 زندانی مهریه و نفقه ، 180 محکوم به پرداخت دیه و 475 مددجوی بدهکار مالی در زندان‌های استان فارس حضور دارند که جهل به قانون و عدم رعایت بسیاری از مقررات به ظاهر ساده بانکی و رانندگی دلیل عمده حبس این افراد اعلام شده است.

انتهای پیام /

۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۷:۵۶
تعداد کلیک: ۲,۸۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.