English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ضمانت نسنجیده «حاج حبیب» را روانه زندان کرد

تاجر بدلیجات زینتی که به واسطه ضمانت سه نفر از ریش سفیدان فامیل با دریافت وام 800 میلیون ریالی قرار بود کسب و کار جدیدی برای جوانان بی‌کار روستا راه بیاندازد با فرار خود یکی از ضامنان خود را روانه زندان و دیگری را راهی گورستان شهر کرد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، نوروز سال 89 بود که «نادر – ب» به پشتوانه کسب و کار موفق خود با قول مساعد مبنی بر فراهم کردن شغلی آبرومندانه و ثابت برای تعدادی از جوانان بی‌کار فامیل با جلب اعتماد 3 نفر از ریش سفیدان ضمن دریافت مبالغی نقدی از سوی تعدادی از خانواده‌ها و دریافت یک وام 80 میلیون تومانی از بانک صادرات چند روز بعد به منظور سفری ‌یک هفته‌ای به سلیمانیه برای خرید کالاهای تجاری مورد نظر خود راهی کشور عراق می‌شود.

اما با گذشت چند سال که حتی همسر این تاجر متواری به دلیل بدهی‌های سنگین و ضمانت‌های نافرجام از شوهرش در حبس به سر می‌برد، با مماشات بسیار بانک صادرات نهایتاً در شرایطی که به دلیل تأخیر در تادیه اقساط بانکی این بدهی تا میزان یک میلیارد و 555 میلیون ریال افزایش پیدا کرده بود، ضامن‌های پا به سن گذاشته این ماجرا که صرفاً بر حسب یک خیرخواهی وارد این قصه شده بودند با پیگیری شاکی پرونده از تاریخ 19 تیر ماه سال 92 به علت عدم توانایی در پرداخت وجه ضمانت شده راهی حبس می‌شوند.

هر چند مدتی بعد از این محکومیت یکی از زندانیان با هماهنگی تاجر متواری از مرز زمینی مهران کشورش را تا به امروز ترک کرده و بار ضمانت را این گونه از دوشش باز می‌کند و یکی دیگر از ضامن‌ها نیز بعد از گرفتن یک مرخصی کوتاه از زندان مرکزی ایلام بر اثر یک تصادف رانندگی دار باقی را وداع می‌گوید اما هم اکنون تمام بار این مسئولیت ناخواسته بر دوش حاج حبیب است که هر چند دختر و پسر معلول او جویای کار نبوده و نیستند اما به گفته خودش همه اوراق ضمانتی را صرفاً بر حسب دستگیری از جوانان برادرش که مدت زیادی است که در بی‌کار دست و پا می‌زنند، امضا کرده بود.

از نکات قابل توجه این بدهی تزاید محکوم‌به تا مبلغ 236 میلیون و 300 هزار تومان است که افزایش چند برابری آن صرفاً بابت تأخیری است که هر روز به نفع و ضرر صاحبانش برایشان چرتکه می‌اندازد.

هرچند تاکنون با کمک‌های جمعی از اقوام و نزدیکان مبلغی معادل 858 میلیون ریال برای او جمع‌آوری شده و کمکی معادل 753 میلیون ریال در اختیار این مددجوی واجد شرایط قرار داده شده اما همچنان «حبیب آقا» بابت باقی بدهی 752 میلیون ریالی خود در زندان حضور دارد.

طبق استعلام کمیته تحقیق ستاددیه شعبه استان ایلام خانواده این زندانی که پیش‌تر مکانیک خودروهای سنگین بود و هیچ مقرری ثابتی برای عائله خود ندارد، در حال حاضر در خانه مستهلک متعلق به خانواده همسرش تنها با اتکا به یارانه واریزی دولت امرار معاش می‌کنند.

نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این افراد نیازمند و آبرومند سهیم شوند، می‌توانند از طریق شماره حساب های 7777 بانک تجارت، 8888 بانک صادرات و 74/74 بانک ملت و یا تماس با شماره تلفن 15-88916012 همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.

انتهای پیام /

۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۵۵
تعداد کلیک: ۲,۹۶۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.