English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

الویت مالیت مهریه بر معنویت آن انکارنشدنی است

مدیرعامل ستاددیه شعبه البرز با اشاره به جمعیت 170 نفری زندانیان مهریه در این استان گفت: بر اساس سبک غیراسلامی و غفلت نسبت به یک سری اصول انسانی، امروز بحث مالی مهریه بر ارزش معنوی آن الویت پیدا کرده و این امر ناشایست متاسفانه انکارنشدنی است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، محمدباقر مقدسی با بیان این که زندانیان مهریه و نفقه همواره آخرین الویت ما در دستگیری از زندانیان جرائم غیرعمد قرار دارند، افزود: تمامی توجه این ستاد مردمی به این نکته اساسی است که وجوه اهدایی از سوی خیرین به افرادی تعلق گیرد که به طور ناخواسته و بر حسب یک اتفاق غیرقابل پیش بینی روانه زندان شده‌اند و نه مانند بسیاری از جوانان که در حضور بزرگان فامیل خودشان را متعهد قراردادی مالی می‌کنند که توان پرداخت حتی 10 درصد آن را هم ندارند.

وی با انتقاد از عدم معاضدت والدین در تعیین مهریه‌های معقول و پرداخت شدنی تصریح کرد: در راستای آزادی مددجویان مهریه حقیقتا پدر و مادری که با اطمینان به فرزندان خود تاکید می‌کنند که مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته بایستی پیش قدم شوند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان البرز ادامه داد: برای نظام مقدس اسلامی زیبنده نیست جوانی که بازوی اجرایی توسعه کشور قلمداد می‌شود، بر حسب چشم و هم چشمی برخی خانواده‌ها از کارکردن جهت تامین مبلغ مورد نیاز برای پراخت همین مهریه‌ها در حبس باشد.

مقدسی با اشاره به کاهش مددجویان دیه ناشی از حوادث کارگاهی در استان اظهار کرد: خوش‌بختانه به دلیل اقدامات خوب فرهنگی و تبلغ صحیح عواقب سوء برآمده از برخی بی‌دقتی‌ها در کارگاه‌هایی چون دروپنجره‌سازی، آرماتوربندی ساختمان‌ها امروز خوشبختانه آمار این دسته از زندانیان در البرز تک رقمی شده است.

وی ادامه داد: پیمانکاران یا صاحبان مشاغل پیش از این به دلیل عدم رعایت نکات کوچک ایمنی یا عدم توجه در صرف هزینه‌های جانبی  ناخواسته و بر اثر یک اتفاقی که وقوع آن همیشه انتظار می‌رود با آسیب‌دیدگی کارگر یا کارآموزی روانه زندان‌ می‌شدند.

مقدسی در خصوص شرکت‌های بیمه‌گر نیز گفت: انتظار این است در روزهای منتهی به سال نو شرکت‌های بیمه‌گر در راستای کاهش ورود افراد به زندان همکاری بیشتری داشته باشند؛ بدین‌صورت که کارگزاران بیمه‌گر، شرکت‌ها و صاحبان حرف و مشاغل را راهنمایی نموده و آن‌ها را به وظایف و مسئولیت‌های خود آشنا نمایند.

انتهای پیام /
۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۲۱
تعداد کلیک: ۲,۱۳۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.