English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ضرورت مماشات بانک‌ها در آزادی محکومان غیرعمد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در روزهای باقیمانده از سال مماشات‌شعب‌بانک‌‎های‌استان‌در اعطای‌تسهیلات‌به‌مددجویان واجدشرایط باید یک‌اصل در خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مشتریان تلقی‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام عبدالهی رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد هیئت مدیره ستاد دیه استان مرکزی در نشست مشترک اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان مرکزی با مدیران عامل بانکهای تجارت، ملت، صادرات و رفاه کارگران استان، با بیان مشکلات، تبعات ناشی از تحمل حبس برای خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد، توجه به این قشر و کمک در جهت آزادی آنان را یک ضرورت و الویت برای تمامی دستگاه‌های ذیربط دانست.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات و سهمی که در این مورد برای بانک‌های استان مرکزی در نظر گرفته شده در فرصت باقیمانده تا پایان سال جاری مدیران عامل بانکها را برای ورود جدی‌تر به مقوله آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فرا خواند و جدیت و بیشتر و چاشنی ساختن مماشات را در اعطاس تسهیلات آسان به مددجویان واجدین شرایط خواستار شد.

در این نشست که در محل دفتر رئیس کل دادگستری برگزار شد، اسماعیل جمیاری مدیرعامل ستاد دیه شعبه این استان با ارائه آمار عملکرد 9 ماهه این نهاد مردمی آزادی حداکثری 184 محکوم غیرعمد حاضر در زندان‌های سطح استان را در گرو همکاری بیشتر بانک‌های عامل عنوان کرد.

وی از مدیران عامل بانکهای استان خواست تا با استناد به آئین نامه اجرایی ماده 77 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم مقررات مالی دولت در اخذ وثیقه‌ها و تبدیل برخی ضمانت‌ها به کفیل و همچنین دادن تنفس و توقف 5 ماهه بعد از آزادی جهت پرداخت اقساط با زندانیان همکاری بیشتری داشته باشند.

گفتنی است در 9 ماه سال جاری با همت خیرین خداجو تعداد 131 نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد این استان که 11 نفر از آن‌ها را زنان شامل می‌شدند، از بند حبس رهایی یافته‌اند.

انتهای پیام / 

۲۶ دی ۱۳۹۴ ۱۷:۰۱
تعداد کلیک: ۱,۹۷۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.