English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حضور 924 محکوم غیرعمد در سطح‌ زندان‌های استان فارس

استان فارس با حضور 924 زندانی محکوم به پرداخت دیه و بدهی ناشی از جرائم غیرکلاهبرداری بیشترین آمار محبوسان مربوط به جرائم غیرعمد را در آمار کشوری به خود اختصاص داده است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سیدر ضا اسکندری مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان فارس در دیدار با نایب رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مرکز فارس از مشارکت مطلوب خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد خبر داد و گفت : در 10 ماهه سال جاری سوای کمک‌های موردی و حضوری، نیکوکاران با اهدای بیش از 28 میلیارد ریال در طی جشن‌های گلریزان برگزار شده در امر رهایی این افراد بی‌بضاعت مشارکت کرده‌اند .

اسکندری، با اشاره به جمعیت بالای محکومان غیرعمد استان فارس در سطح کشور افزود: در حال حاضر 924 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که جمع بدهی این مددجویان بالغ بر 1990 میلیارد ریال می‌باشد.

وی با تشریح فضای اجتماعی و آسیب‌های احتمالی ناشی از حبس بدهکاران غیربزهکار، تصریح کرد: یکی از مولفه‌های مهم این نهاد مردمی جذب همواره اطلاع رسانی دقیق فعالیت‌های آزادسازی زندانیان بوده است که در راستای آزادی حداکثری این محکومان آبرومند امیدواریم اتاق اصناف بیش از پیش حامی ستاد دیه باشد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان در مورد عملکرد این نهاد حمایتی در سال 94 گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 381 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد فارس با همت مردمی از بند حبس آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

در ادامه این دیدار، سیدمحمود هاشمی، نایب رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مرکز فارس نیز در سخنانی اظهار کرد: مرتفع ساختن مشکلات مردم به دست خیرین یک موهبت الهی است که این ستاد مردم نهاد در کمترین زمان و با احراز نیازمندی این افراد با جلب اعتماد عمومی نسبت به آن‌ اقدام کرده و از بروز بسیاری از معضلات تلخ اجتماعی پیشگیری کرده است.

وی تصریح کرد: باید دست تک‌تک خیرین نیک اندیش را در این حوزه به گرمی فشرد چرا که این افراد با نیت خیرخواهانه خود موجبات آسایش نه تنها یک زندانی بلکه چندین خانواده را که ممکن است در حادثه‌ای یا از جانب خانواده یک آسیب‌دیده یا با شخص زندانی دچار مشکل شده‌اند را فراهم می‌نمایند.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳
تعداد کلیک: ۲,۰۲۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.