English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

از ابتدای سال 154 زندانی غیرعمد گیلانی آزاد شده‌اند

مدیرعامل ستاددیه استان گیلان گفت: از ابتدای سال تا کنون، براساس شیوه‌نامه ارسالی از سوی ستاددیه کشور و رعایت همه مقررات و ضوابط، تعداد 154 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، «حمید کامران‌زاده» مدیرعامل ستاددیه گیلان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد مردمی گفت: با وصول شیوه نامه مذکور در تاریخ 29/2/93 پس از تشکیل کمیسیون ویژه ستاددیه استان، تا تاریخ 31/6/93  تعداد 6 جلسه کمیسیون مذکور را برگزار شده که در این میان تعداد 135 پرونده مددجویان واجد شرایط در جلسات مطرح و در فرآیند آزاد سازی قرار گرفته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که مراحل این فرآیند در ستاددیه گیلان به چه نحوی است، اعلام کرد: پس از احراز غیرعمد بودن جرم مددجو، پرونده که توسط شخص زندانی یا خانواده او به ستاددیه واصل شده است به منظور انجام تحقیق این ستاد تحویل داده می‌شود و پس از طی این مرحله است که به حوزه مددکاری ارسال می‌گردد. در اینجا تلاش‌هایی برای اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات انجام شده و در ادامه با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاددیه کشور شرایط مددجو برای دریافت تسهیلات در هیئت مدیره ستاددیه استان مطرح می‌شود و پس از تصویب در نهایت مبلغ بدهی یا دیه به‌صورت چک در وجه اجرای احکام و به منظور واریز به حساب شکات صادر می‌گردد.

کامران‌زاده در خصوص بازدید اخیر اعضای ستاددیه استان از بندهای مختلف زندان مرکزی رشت، افزود: با هدف بررسی دقیق وضعیت مددجویان حاضر در زندان مرکزی رشت مقرر گردید با تمامی مددجویان واجد شرایط ستاددیه استان دیدار چهره به چهره به عمل آید که در همین راستا با فرد فرد این مددجویان به گفتگو نشستیم و به حل و فصل مشکلات موجود در پرونده‌های این زندانیان پرداختیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در این بازدید که مرحله‌ اول و دوم آن به ترتیب در تاریخ‌های 22 تیر ماه و 3 شهریور ماه انجام گرفت، پرونده 71 نفر و در بازدید اخیر هم که در روز دوشنبه هفته گذشته صورت پذیرفت 50 پرونده باقی مانده نیز مورد بررسی قرار گرفتند تا در مجموع رسیدگی به پرونده 121 زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری این زندان در خود زندان و با حضور خود زندانی انجام بگیرد.

در پایان کامران‌زاده با اشاره به نحوه برگزاری و تعداد جلسات هیئت مدیره ستاددیه استان، اظهار داشت: به منظور رسیدگی کامل به پرونده‌های مددجویان در محل دفتر کار رئیس کل دادگستری استان که ریاست هیئت مدیره محترم استان را نیز بر عهده دارند، تعداد 4 جلسه را با حضور اکثریت اعضاء تشکیل داده‌ایم که در این جلسات تاکید اصلی بر تسریع در رسیدگی ، دقت در شناسایی زندانیان غیرعمد و تدقیق در احراز صلاحیت این قبیل افراد جهت بهره‌مندی از تسهیلات اعطایی می‌باشد.

۱ مهر ۱۳۹۳ ۰۷:۵۴
تعداد کلیک: ۲,۴۱۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.