English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

184 مددجوی غیر عمد استان مرکزی در انتظار آزادی

مدیرعامل ستاددیه شعبه‌استان‌مرکزی با اشاره به روزهای‌باقیمانده از سال آزادی 184 زندانی جرایم غیرعمد زندان‌های این استان را تا پیش از سال نو، منوط به همکاری خوب شکات و همیاری نیکوکاران عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، اسماعیل جمیاری مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان مرکزی افزود: در حال حاضر تعداد 184 زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای استان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد 112 نفر بابت محکومیت‌های مالی، 19 نفر به دلیل دیه ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی و 53 نفر هم به خاطر بدهی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان به سر می‌برند.                                                                                                 

وی تصریح کرد: معرفی زندانیان جرائم غیر عمد به زندان‌ها علاوه بر افزایش تراکم جمعیت کیفری، اعتماد به نفس و حیثیت شغلی و موقعیت اجتماعی افراد را نیز مختل نموده و باعث بروز مشکلات زیادی برای شخص زندانی و خانواده او می شود.

جمیاری با اشاره به تبعات دیگر حبس افرادی که تنها به دلیل عدم استطاعت مالی روانه زندان می‌شوند، گفت: با زندانی شدن این افراد نه تنها مشکلی از شکات و طلبکاران حل نخواهد شد، بلکه زندگی تمامی اعضای خانواده بدهکاران ناتوان از پرداخت دیون به علت نداشتن سرپرست و نان‌آور به مخاطره افتاده و چه بسا دچار بحران‌های روحی و آسیب‌های غیر قابل جبران اجتماعی شوند. 

وی با اشاره به بخشنامه صادره از سوی رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندانها و با قدردانی از تعامل خوب محاکم استان از مقامات قضایی خواست تا در اعطای تسهیلاتی همچون مهلت قانونی، پذیرش اعسار،  اعطای مرخصی و اشتغال به‌کار و همچنین دیگر ظرفیتهای موجود در قانون مجازات اسلامی به محکومین جرائم غیر عمد زمینه آزادسازی این افراد را بیش از پیش فراهم نمایند.

انتهای پیام /

۱۹ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۵۲
تعداد کلیک: ۲,۷۹۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.