English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

محکومین دیه تصادف رانندگی نبایستی به زندان معرفی شوند

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با عنایت ظرفیت موجود در قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث تلاش ما باید بر این اصل استوار شود که محکومین دیه تصادف رانندگی نبایستی به زندان معرفی شوند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور،  خشایار جمشیدی مدیر کل زندان‌های استان مرکزی به همراه اسماعیل جمیاری مدیر عامل ستاد دیه شعبه این استان به منظور ارائه گزارشی از وضعیت زندان‌های این استان و وضعیت مددجویان جرائم غیرعمد با حجت‌الاسلام عبداللهی، رئیس کل دادگستری و رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان مرکزی دیدار و گفتگو نمودند.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر مطالبه مقام معظم رهبری و اهتمام دستگاه قضایی در خصوص حبس‌زدایی گفت: پیش‌تر در جلسات شورای قضایی به همه همکاران تکلیف شده که حتی الامکان از معرفی زندانیان بدهکار بویژه مددجویان جرائم غیرعمد محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادف رانندگی به زندان‌ها خودداری کنند.

وی افزود: برای حل مشکل این افراد بایستی ضمن مکاتبه مستقیم دفاتر اجرای احکام با صندوق خسارتهای بدنی و شرکت‌های بیمه نسبت به اخذ دیون و خسارات وارده اقدام نموده و تا آنجا که ممکن است باید از حبس یک بدهکار غیربزهکار ممانعت کنیم.

عبداللهی با اشاره به مزایای قانون 68 ماده‌ای بیمه اجباری شخص ثالث گفت: با عنایت به موضوعات حبس‌زدای مطرح شده در قانون جدید تلاش تمامی ما باید بر این اصل استوار شود که محکومین دیه ناشی از تصادف رانندگی نبایستی به زندان معرفی شوند.

 رئیس کل دادگستری تشکیل جلسه با مدیران عامل بانک‌های استان با هدف رفع موانع و مشکلات را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد که همت عمومی مسئولین و مردم نوعدوست استانی آمار مددجویان جرائم غیر عمد استان مرکزی تا پایان سال 94 با یک کاهش حداکثری همراه باشد .

خشایار جمشیدی مدیرکل زندان‌های استان ضمن اعلام گزارشی از وضعیت زندان‌های استان، همکاری بیشتر محاکم قضایی در پذیرش اعسار واجدین شرایط، موافقت با اشتغال به کار زندانیان و نیز بازدید مستمر قضات ناظر و تعامل آن‌ها با روسای زندانها خواستار شد.

آزادی 117 زندانی غیرعمد از زندانهای استان مرکزی

مدیرکل زندانها و نائب رئیس ستاد دیه شعبه استان مرکزی با اعلام آزادی‌های این نهاد مردمی در 9 ماهه سالجاری گفت: با همت خیرین استانی تعداد 117 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان با تفکیک جنسیتی 10 زن و 107 مددجوی مرد از بند حبس رهایی یافتند.

جمشیدی میزان کل بدهی این افراد را مبلغی معادل 78 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با تشکیل کمیته‌های صلح و سازش در ستاد دیه و زندان‌های تابعه و نیز با دعوت از شکات و مشاوره به طرفین قریب به 33 میلیارد ریال از مبلغ کل بدهی نیز از سوی اولیاءدم و طلبکاران گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مابقی از طریق منابع ستاد دیه کشور، تسهیلات صندوق تامین خسارتهای بدنی، اعتبارات شرکت‌های بیمه، وام‌های اعطایی از سوی بانک‌های عامل و کمک‌های موردی برخی نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد حضرت امام (ره) و البته نقدینگی و آورده خود محکومین تامین گردیده است.

وی با بیان این نکته که ماموریت ستاد دیه صرفا مساعدت به زندانیان جرائم غیرعمد است تصریح کرد: تمامی منابع ما با دو شرط عدم استطاعت مالی و جنبه غیرعمد بودن جرائمی چون محکومیت‌های ناشی از دیه حوادث رانندگی و کارگاهی، محکومیتهای مالی غیر کلاهبرداری در قالب وام‌های بانکی بدون سود به واجدین شرایط ارائه شده و حتی در یک مورد زندانی محکوم به یک جرم عمدی ریالی از این مجموعه دریافت نکرده است.

مدیرکل زندان‌های این استان با تقدیر از همیاری همیشگی خیرین گفت: تمامی وجوه واریزی نیکوکاران به ستاد دیه با احتیاط و ظرافت خاصی پس از تحقیق کافی و تائید تمامی اعضای هیات مدیره و در عین امانتداری و با الویت برای زندانیان نیازمند و آبرومند ناتوان از پرداخت بدهی این مبالغ هزینه خواهد شد.                                                                                     

در ادامه این جلسه، اسماعیل جمیاری مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان نیز در سخنانی لزوم همکاری بیشتر بانک‌های عامل را برای تسهیل و تسریع در اعطای وام به مددجویان جرائم غیر عمد و نیز ارائه رفاهیاتی آسان مانند دادن مرخصی به این قبیل از محکومان را به منظور پیگیری امورات و رفع مشکلات خواستار شد.

انتهای پیام /

۱۵ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۵۱
تعداد کلیک: ۴,۰۹۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (2 رای)
  • محمدحسین
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۲۳
  • 0
  • 0
    1

سلام خسته نباشید اگه کسی از طرف ستاد دیه حمایت شد ولی پول اقساط نداشت باید چ کرد؟

  • یونس
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ۰۷:۰۸
  • 0
  • 0
    0

سلام دوست عزیز من تصادع کردم بعد از ستاد دیه وام گرفتم ۲۸ میلیون ولی 13میلیون هم سود کشیدن روی وام چرا


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.