English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تک‌چرخی به قیمت جان یک انسان

موتور سوار بوشهری به دلیل تک‌چرخی ناشیانه و غیرحرفه‌ای خود ضمن بدرقه هم‌کلاسی خود به دیار باقی، با طرح شکایت از سوی خانواده متوفی روانه زندان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «حجت ک» که بیش از چهار سال است به علت تصادف با موتور سیکلت در زندان بسر می‌برد، با حمایت ستاد دیه شعبه استان بوشهر در آستانه آزادی قرار دارد.

وی در روز حادثه به همراه دوست قدیمی خود هنگامی که در تدارک جشن نوزدهمین سال تولدش بوده، به دلیل بی‌احتیاطی و تجربه یک هیجان نسنجیده هنگامی که با موتور سیکلت مسافتی بلند را تنها بر روی یک چرخ طی می‌کنند با فاصله گرفتن بیش از اندازه چرخ جلو از روی آسفالت با مشکلی روبرو می‌شوند که مرگ ترک‌نشین موتور تمامی نتیجه آن بود.

در این حادثه همکلاسی حجت به دلیل ترس از موقعیت پیش آمده به دلیل این تک‌چرخ خطرناک ناخواسته دستانش را از کمر حجت جدا کرده و در ادامه چرخ معلق در هوا هنگامی بر روی زمین می‌نشیند که دوست او با فاصله بسیار زیادی از ناحیه صورت بر زمین کشیده شده و در نهایت با برخورد به جدول کنار خیابان در اوج شادی نافرجام‌شان دقایقی بعد چشمانش را به روی حجت و افرادی که برای کمک‌ به دور او جمع شده بودند برای همیشه می‌بندد.

با رسیدگی قضایی و طرح شاکیت از سوی اولیاءدم «حجت» که به تازگی با پیدا کردن شغل آبرومندی تصمیم به راه‌اندازی یک کارگاه خیاطی داشت، به دلیل ناتوانی اقتصادی خودش و عدم استطاعت مالی خانواده‌ پرجمعیت و مستمندش از فروردین ماه سال 90 روانه زندان مرکزی بوشهر می‌شود.

طبق حکم صادره این زندانی به دلیل نقص فنی و عدم توانایی کافی در کنترل وسیله نقلیه محکوم به پرداخت دیه تقریبی 417 میلیون تومان می‌گردد که سال‌ها بعد با رضایت خانواده شاکی، هرچند بخشی از این محکوم‌به در حدود مبلغی معادل 117میلیون تومان کاسته می‌شود اما این مددجوی جوان که این روزها هم 25 ساله شده برای پرداخت الباقی بدهی نیازمند کمک‌های نوعدوستانه خیرین خداجوی استانی و کشوری است.

انتهای پیام /

۱۴ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۲۴
تعداد کلیک: ۲,۷۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.