English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

چاره‌اندیشی برای کمبود فضای خانه پدر خانواده را روانه زندان کرد

سرپرست یک خانواده 6 نفره که به دلیل کمبود فضای محل زندگی‌شان تصمیم داشت طبقه‌ای بر روی منزل مسکونی‌شان احداث کند، به دلیل بی توجهی با مرگ همکار سابق خود روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرد میانسالی که به دلیل کمبود فضا برای اهالی خانه قصد داشت یک طبقه بر روی خانه‌اش بسازد تصمیم گرفت طی یک قرارداد شفاهی با معماری با سابقه پی ساختمان را محکم‌تر کرده و با آجرچینی ساخت بنایی روی بنای فعلی خود آغاز کند که به دلیل جراحت شدید این معمار کار ساختمان نیمه کاره رها می‌شود.

پس از اتمام عملیات اصلی، سقف چینی این بنا به همراه سایر امور باقی مانده مانند شیب‌بندی بام و چیدمان دیوار جان‌پناه بدون هیچ مذاکره‌ای در مورد قیمت و نحوه انجام کار به مقاطعه کار جدیدی که یک سابقه دور همکاری هم با وی داشته است واگذار می‌شود و درست در روز اول کار در حالی که معمار جدید در کنار دستگاه بالابر مستقر در پشت بام مشغول بالا کشیدن مخلوط بتن بود سیم مهار بالابر که یک میلگرد حرارتی نمره شش و فرسوده‌ای گزاش شده بریده می‌شود و با واژگونی ملات ساختمانی و متعاقبا سقوط بالابر این ماجرا معمار بی خبر را هم با خود همراه کرده و با سقوط از ارتفاع 4 متری و معمار جدید ساختمان در دم جان می‌دهد.

در ادامه صاحبخانه با حکم دستگاه قضائی به دلیل عدم مهار موثر و قابل اطمینان دستگاه بالابر که در حقیقت این وسیله مخصوص مصالح ساختمانی نبوده و در واقع یک چرخ چاه معمولی بوده به میزان ۸۰ درصد مقصر حادثه شناخته می‌شود.

این مددجو که سرپرست یک خانواده ۶ نفره است از تاریخ ۲۸ مهر ماه سال جاری به دلیل قتل غیرعمد ارتکابی در زندان سپیدار استان خوزستان محبوس است.

وی از کل طلب یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریالی خود، مبلغی معادل ۲۹ میلیون تومان را از طریق تسهیلات بانکی ستاددیه دریافت کرده و به میزان ۲۳ میلیون تومان هم مسئولین ستاددیه شعبه استان خوزستان طی فرآیند آزادسازی از شاکی او گذشت رضایتمندانه اخذ کرده‌اند که در حال حاضر این زندانی واجد شرایط تا رهایی به کمک ۸۰ میلیونی خیرین چشم دوخته است.

انتهای پیام /

۹ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۵۳
تعداد کلیک: ۲۷,۰۸۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.