English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 74 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان سیستان‌وبلوچستان

از ابتدای سالجاری تعداد 74 نفر از مددجویان جرایم غیر عمد استان سیستان و بلوچستان با حمایت مردمی از بند حبس آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند .

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید محمد باقر طباطبایی معاون ستاد دیه شعبه استان سیستان و بلوچستان گفت : از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه موجبات آزادی 74 نفر از مددجویان جرائم غیر عمد و نیازمند با پرداخت مبلغ بدهی بدهی بیش از 7 میلیارد ریالی فراهم گردیده است .

وی تصریح کرد : 26 نفر از این زندانیان مربوط به محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی هستند. ( 18 محکوم ناشی از فوت و 8 مددجوی منجر به جرح)

طباطبایی، با اشاره به جمع 48 نفری محکومان مالی استان اشاره کرد و افزود: هرچند بیشتر این افراد به دلیل عدم توانایی در تامین مبلغ چک صادر شده خود سر از زندان درآورده‌اند اما در این میان هستند افرادی که کاملا ناخواسته و بر حسب ضمانت از بستگان یا دوستان بعضا نزدیک روانه حبس شده‌اند.

وی با تقدیر از عملکرد خوب شکات و اولیاءدم این استان از بذل بخش قابل توجهی از طلب‌هایشان گفت: از ابتدای سال 94 تا کنون بیش از 36 میلیارد ریال توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شاکیان گذشت رضایت مندانه اخذ شده است .

گفتنی است، هم اکنون 88 زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان سیستان و بلوچستان تحمل حبس می‌کنند که امید است به دلیل کمیت افراد و میانگین مبالغ بدهی این دسته از محبوسان نیازمند با کمک خیرین خداجو مقدمات آزادی تعداد زیادی از این مددجویان تا پیش از سال جدید فراهم شود.

انتهای پیام /

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
۷ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۴۵
تعداد کلیک: ۲,۰۸۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.