English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کارگروه کاهش محکومان دیه تصادفات استان گلستان تشکیل شد

با حضور مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گلستان و به منظور پیشگیری از تصادفات جاده‌ای کارگروه ویژه کاهش محکومان دیه تصادفات رانندگی تشکیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، استان گلستان به دلیل جاذبه‌های گردشگری همواره از استان‌های مسافرپذیر کشور به حساب می‌آید که به دلیل غیراستاندار بودن برخی از جاده‌ها همواره بحث تصادفات رانندگی در این منطقه از معضلات بزرگ استانی به شمار آمده و در بین زندانیان جرائم غیرعمد نیز محکومان به پرداخت دیه ناشی از حوادث فوتی و جرحی همواره بیشترین آمار را در این دسته از افراد به خود اختصاص داده‌ است.

با محوریت کاهش زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین پیشگیری از ورود ناخواسته افراد با محکومیت دیه تصادفات رانندگی،  با حضور «شعبانی» معاونت پیشگیری دادگستری کل، «سعید طالبی» مدیر عامل ستاددیه شعبه گلستان و جمعی دیگر از مسئولین قضایی و اجرایی استان در استانداری، دادگستری، هلال احمر، پزشک قانونی، اداره کل زندانها، حمل و نقل و پایانه ها، پلیس راهور و اداره راه و شهرسازی ستاد پیشگیری از جرائم غیرعمد تحت عنوان «کارگروه کاهش محکومان دیه تصادفات» برگزار شد.

با عنایت به این که در فصل زمستان بیشتر محورهای مواصلاتی استان به دلیل بارش برف و باران با خطرات بیشتری نسبت به ایام دیگر سال همراه است، این هم‌اندیشی برگزار و در ابتدای برنامه معاون پیشگیری از دادگستری کل استان گلستان در سخنانی اظهار کرد: تدابیر و برنامه‌های لازم برای کاهش تصادفات جاده در استان اندیشیده شده و با توجه به ارتباط خوب دستگاه‌های ذیربط امید است آمار تصادفات در این فصل به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

شعبانی، با اشاره به این که هم اکنون تعداد۶۰ محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات جرحی و فوتی در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند، افزود: به منظور کاهش آمار تصادفات جاده‌ای نیاز به هماهنگی با استان‌های همجوار به خصوص استان سمنان می‌باشد تا در مواقع بحرانی نسبت به اطلاع رسانی مردم در جهت کاهش و ممنوعیت تردد در جاده‌های پرخطر اقدام کنیم.

وی ضمن تأکید بر فرهنگ سازی مناسب در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای بویژه موتورسیکلت سواران، تصریح کرد: مهمترین راهکار کاهش حداکثری جرائم رانندگی توجه جدی به وضعیت این راکبان است که این افراد یا آسیب دیده‌گان یک حادثه رانندگی هستند یا آسیب رسان بسیاری از تصادفات به شمار می‌آیند.

گفتنی است آمار تصادفات منجر به فوت موتورسواران استان گلستان در مدت مشابه سال قبل ۷۰ نفر بوده است که این عدد تنها با یک رقم کاهش در سالجاری  به ۶۹ نفر تقلیل پیدا کرده است.

انتهای پیام/


۲ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۲۸
تعداد کلیک: ۲,۰۷۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.