English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

عجز در پرداخت دیه مردی را پس از ۲۱ سال راهی زندان کرد

راننده سبزواری که به دلیل خواب آلودگی باعث کشته و زخمی شدن 22 نفر از مسافرانش شده بود پس از گذشت 21 سال به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی پس از 21 سال روانه زندان شد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، تعطیلات نوروز سال 73 بود که «فرهنگ» 44 ساله در یک حادثه رانندگی به دلیل خواب‌آلودگی در محور شاهرود به سبزوار باعث مرگ 20 تن و مجروحیت شدید 12 نفر از مسافران اتوبوس خود شد.

هرچند بخشی از خسارت ناشی از این اتفاق پرداخت شده اما به دلیل تأخیر در پرداخت دیه، «فرهنگ» که سرپرست یک خانواده 8 نفره است علی‌رغم فروش بسیای از اموال و دارایی‌های خود، باز بابت مابقی دیه 400 میلیون تومانی از تاریخ اول آبان ماه سال 92 در زندان سبزوار در حبس به سر می‌برد.

با همکاری ستاد دیه و برگزاری جلسات صلح و سازش با جمعی از شکات و اولیاء دم، هرچند تا مبلغ یک میلیارد ریال از این مبلغ با گذشت رضایتمندانه طلبکاران تقلیل پیدا کرده اما همچنیان پرداخت این بدهی 300 میلیون تومانی سند آزادی این زندانی آبرومند مشهدی است.

اگر پرونده‌های طرح شده علیه این راننده از سوی بسیاری از شکات و اولیاء دم با گذشت از مابقی بدهی مختومه نمی‌شد بدهی این زندانی که خودش هم در این حادثه تلخ دست راستش برای همیشه معلول شده و عوارضی سخت در کتف و کمر برایش به یادگار مانده، بالغ بر میلیاردها تومان بود.

نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این افراد نیازمند و آبرومند سهیم شوند، می‌توانند از طریق شماره حساب‌های 7777 بانک تجارت، 8888 بانک صادرات و 74/74 بانک ملت و یا تماس با شماره تلفن 15-88916012 همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.

انتهای پیام/

۳۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱
تعداد کلیک: ۲,۳۴۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.