English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ماجرای یک فشنگ مشقی که تنها صدا نداشت

ستاددیه‌کشور اعلام کرد برای آزادی سربازی که به‌دلیل شلیک یک فشنگ مشقی روانه حبس شده 70میلیون وام اعطا کرده اما این مددجو تا آزادی ۹۰ میلیون دیگر کم دارد که این مورد همکاری خیرین را می‌طلبد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، مردادماه ۱۳۸۷ در شب گرم تابستان وقتی عباس جلوی در پادگان نگهبانی می‌داد، می‌دانست فشنگ اول مشقی است برای همین به سمت فردی غیرنظامی به نام علی- میم ۱۴ ساله گرفته و شلیک می‌‎کند.

حالا مشخص نیست که این اقدام یک شوخی بوده یا می‌خواسته مقتول را بترساند. هرچند فشنگ مشقی بود اما فاصله اینقدر نزدیک بود که سینه پسرک زخم می‌شود و همین زخم بالاخره موجب مرگ علی می‌شود.

پس از بررسی‌ها و انجام بازپرسی و به استناد ماده ۴۱ قانون جرایم نیروهای مسلح متهم به قتل غیرعمد ناشی از سهل انگاری شده به سه سال حبس و یک دیه کامل مرد مسلمان و هزینه یک فشنگ گازی محکوم شد.

این پرونده بعد از تجدیدنظر و اعتراض ولی‌دم چندین بار به دیوانعالی رفت و برگشت تا اینکه در نهایت همان حکم به قطعیت و تائید رسید.

هرچند محکومیت عباس به پایان رسیده اما هنوز مبلغ دیه مانده و باید آن را پرداخت کند. از مبلغ ۱۶۵ میلیون تومان دیه ۷۵ میلیون آن را ستاد دیه خوزستان در قالب وام پرداخت کرده اما ۹۰ میلیون تومان دیگر باقی مانده که نیاز به کمک و حمایت خیرین است تا این سرباز جوان هرچه زودتر آزاد شود.

انتهای پیام /

۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵
تعداد کلیک: ۳,۴۳۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.