English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دانشجویی محکوم به پرداخت دیه همکلاسی‌های خود شد

بی احتیاطی در یک کوهپیمایی دسته‌جمعی به مرگ دلخراش یک دوست، مصدومیت دو تن و همچنین زندانی شدن یکی از اعضای این جمع دانشجویی تمام شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، 27 اردیهشت ماه بود که بی احتیاطی خودوری حامل جمعی از دانشجویان یزدی را در راه برگشت از مسیر کوهپیمایی هفتگی‌شان به گلدشت در مسیر سرچشمه هرات به سمت درّه منحرف ساخته و در ادامه باعث مرگ یکی از هم‌کلاسی‌ها می‌شود.

در این حادثه که سرعت غیر مجاز مانع برخورد پژوی سواری با دهانه پل آبرو می‌شود شخص راننده هم به شدت آسیب دیده و به همراه دیگر دوستان روانه بیمارستان می‌شوند اما به دلیل وخامت حال یکی از دوستان با مرگ او « الف – ص» مدتی بعد از ترخیص از بیمارستان به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه 2 میلیارد ریالی دوست و هم‌کلاسی خود روانه بازداشگاه شهرستان خاتم می‌شود.

خودرویی که این تصادف با آن به وقوع پیوسته هرچند بیمه‌نامه دارد اما به دلیل اطاله دادرسی و ایضا کاربرد غیر مسافربری این وسیله نقلیه شرکت بیمه‌گر از پرداخت تمامی تعهدات خود سرباز زده و تنها حاضر به پرداخت 50 درصد از این مبلغ می‌شود.

با پیگیری‌های کمیته صلح و سازش ستاد دیه و دعوت از شاکیان مبلغی معادل ۴۸۲ میلیون ریال نیز از این مبلغ از اولیاءدم گذشت رضاتمندانه اخذ شده و مابقی مبلغ نیز با عنایت به احراز صلاحیت دستگیری با معرفی نامبرده به صندوق تامین مستقل خسارت‌های بدنی امید است موجبات آزادی این محکوم که از خرداد ماه سال جاری در حبس به سر می‌برد، فراهم گردد.

گفتنی است، این زندانی پیش‌تر از طریق فروش برخی از اموال شخصی و خانوادگی تنها موفق به پرداخت دیه جرحی ناشی از تصادف رانندگی به دو همراه خود در این سانحه شده بود.

انتهای پیام /

۱۷ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۰
تعداد کلیک: ۲,۳۴۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.