English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی تمام زندانیان غیرعمد تصادفات در استان کرمان

نماینده مردم کرمان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری رییس کل دادگستری استان مقرر شد کلیه زندانیان جرائم غیرعمد بدهی پرداخت دیه ناشی از تصادف استان کرمان آزاد شوند.

 

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طرح بیمه شخص ثالث بعد از یک سال و نیم کار تخصصی در کمیسیون اقتصادی مجلس، هم اکنون نهایی شده و در صحن علنی مواد آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و فکر می‌کنم طی هفته جاری این طرح نهایی و عملیات اجرایی آن از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

وی افزود: مواد خوبی در این طرح در حال نهایی شدن است، ضمن آنکه الزام بیمه شخص ثالث در حدی است که جلوی بسیاری از فرارها را در این زمینه خواهد گرفت و پیش‌بینی می‌شود از 30 درصد خودرویی که در حال حاضر بیمه نیستند، 50 درصد آنها بیمه شوند.

پورابراهیمی تصریح کرد: موضوع دیگر ارتباطات بین دستگاه‌هایی ست که در زمینه بیمه کار می‌کنند از جمله نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است که در قانون جدید نیروی انتظامی موظف است اطلاعات خود را در لحظه تصادف داشته و شفاف سازی کند و مجموع این قانون به شفافیت اطلاعات برای رسیدن به کمترین تخلفات است.

وی بیان کرد: مزیت دیگر این قانون برای جلوگیری از مشکلات و خسارت مردم است و در صورتی که شرکت بیمه‌ای دچار مشکل شود، نباید تعهدات آنها نسبت به مردم دچار مشکل شود و یکی از تجارب نامطلوب ما در صنعت بیمه مشکل بیمه توسعه بوده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در تبصره پنج ماده 25 این قانون آمده که صندوق تامین خسارت‌های بدنی کار فرهنگسازی را در زمینه بیمه انجام بدهد و در استان کرمان این کار را با همکاری رییس کل دادگستری انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به حذف یکی از بندهای قانون بیمه شخص ثالث افزود: این بند مبنی بر کسر 20 درصد سود خالص شرکت‌های بیمه بود و فکر می کنیم بابت کسری‌های کنونی، چیزی برای شرکت‌ها نمی ماند و در صورت تصویب این بند، شرکت های بیمه دچار مشکل می شدند لذا این بند حذف شد و خبر خوبی برای شرکت‌های بیمه است تا بتوانند به تعهدات خود به خوبی عمل کنند.

پورابراهیمی تصریح کرد: با هماهنگی و پیگیری‌های صورت گرفته و با نظر مساعد رییس صندوق بیمه تامین خسارت‌های بدنی و همکاری رییس کل دادگستری استان، مقرر گردید بدهی دیه کلیه زندانیان جرائم غیرعمد تصادف در استان کرمان پرداخت و این افراد از زندان آزاد شوند.

انتهای پیام /

۱۶ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۵۸
تعداد کلیک: ۲,۲۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.