English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 110 زندانی جرائم غیرعمد مازندران

مدیرعامل ستاددیه کشور گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر پربرکت رئیس قوه قضائیه به استان مازندران تعداد 270 نفر از مددجویان واجد شرایط جرایم غیرعمد زندان‌های این استان در 3 مرحله آزاد خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور،  سیداسدالله جولایی در مراسم آزادی 110 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد که با حضور دکتر شیخ پور،معاون قضائی و اجرای احکام  و نماینده ویژه دکتر جهانگیر ،رئیس سازمان زندانها و دکتر جباری ، مدیرصندوق تامین خسارتهای بدنی ، حجه الاسلام تقوی فرد ، رئیس کل دادگستری استان مازندران و جمعی از مسئولین و خیرین این استان در شهرستان ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه خیرین در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به امورات اخروی توجه ویژه ای دارند، اظهار کرد: به برکت نیت خالصانه شهید لاجوردی که در سال 69 نسبت به تشکیل این ستاد مردم نهاد اقدام نمود ، تا کنون بیش از 90 هزار نفر از این قبیل زندانیان آزاد و به آغوش خانواده باز گشته اند .

عضو هیئت مدیره و مدیرعامل ستاد دیه کشور به سفر اخیر آیت الله آملی لاریجانی به مازندران اشاره کرد و افزود: پیش از حضور رئیس دستگاه قضا دراین استان ، پیشنهاد آزادسازی تعداد 270 نفر از زندانیان غیرعمد استان در 3 مرحله تقدیم معظم له گردید که پس از موافقت ایشان پیگیری های لازم توسط ستاددیه کشور ، صندوق تامین خسارتهای بدنی و ستاددیه استان مازندران انجام گرفت که در مرحله اول و دوم تعداد 110 نفر از این  مددجویان با پرداخت مبلغی بالغ بر 20 میلیارد ریال در مراسم معنوی امشب آزاد شدند .

وی با اشاره به تأثیر فقر فرهنگی جامعه در ورود ناخواسته افراد به زندانها در جرائم غیرعمد گفت : مسئولان ذیربط در دستگاههای مختلف آموزشی و فرهنگسازی وظیفه سنگینی که بر دوش دارند را جدّی تر بگیرند تا با ترویج معروف ها و منکرها در جامعه شاهد حضور این قبیل افراد در زندانها نباشیم .

جولایی با بیان اینکه برای ادامه راه امام حسین (ع) باید فرامین سید و سالار شهیدان در جامعه اجرا شود، ادامه داد: مردم کشور باید در خوبی‌ها باهم رقابت کنند که عمل نیک انفاق ،مورد تاکید امام حسین (ع) بوده است.
در ادامه رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه لازم است ماهیت قرآن را همه بدانند، اظهار کرد: قرآن نوری است که بر دل پیامبر نازل شد واگر به درستی به آن دسترسی پیدا کنیم و از الهاماتش بهره مند گردیم ، روش زندگی ما براساس موازین قرآنی تنظیم خواهد شد .

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد، افزود: تمام مومنان با هم برادرند و باید در تمام مراحل زندگی با همدلی و همزبانی نسبت به هم احساس مسئولیت کنیم .
وی با اشاره به آیات کلام الله مجید گفت: همه باید فقرا و زندانیان نیازمند آبرومند جرائم غیرعمد را اعضای خانواده خود بدانیم و به روح عمومی در جامعه که باعث ایجاد زندگی آرام و آزاد می شود توجه کنیم.
این مراسم معنوی با اهداء شاخه گل و برگ آزادی به تعدادی از مددجویان حاضر در مراسم به پایان رسید.

www.ipro.ir


۱۴ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۲
تعداد کلیک: ۲,۸۹۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.