English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک مالی خادمان رضوی برای آزادی یک محبوس غیرعمد

یکی از خادمان بارگاه امام رضا(ع) که به علت قتل غیرعمد در زندان به سر می برد، با کمک 50 میلیونی جمعی از خدمتگزاران حرم رضوی بزودی آزاد می شود.

 

به گزارش خبرنگارحقوقی قضایی ایرنا، داستان با نخاله های موجود در پارکینگ ساختمان خادمان رضوی آغازمی شود؛ نخاله هایی که نسبت به جمع آوری آن بی توجهی شد چون کسی فکرش را نمی کرد این نخاله ها می خواهند جان کسی را بگیرند و دیه سنگینی را بر یک خادم آستان تحمیل کنند.

کارگران با استفاده از بالابر در روی پشت بام خانه مستقر بودند و یکی از این کارگران که برای جمع آوری این نخاله ها استخدام شده بود، به دلیل نزدیکی بیش از حد به لبه پرتگاه، ناگهان تعادل خود را ازدست داده و از بالا به حیاط ساختمان سقوط کرده و روی نخاله ها می افتد و در دم جان خود را از دست می دهد.

حکم قضایی به علت عدم حضور کارفرمایی که این کارگر را به استخدام درآورده بود و از آنجا که این ساختمان در حال ساخت بیمه نامه مسئولیت و حوادث نداشت، با شکایت اولیاء دم مقتول این خادم رضوی را به پرداخت 60 درصد دیه کامل (درماه حرام) محکوم می کند و این خادم نیز بدلیل عدم توانایی در پرداخت مبلغ دیه روانه زندان مرکزی مشهد می شود.

با وجود این که مبلغ دیه در سال 94 با افزایش همراه بود، میزان بدهی زندانی یادشده 132میلیون تومان تعیین می شود، که پس از برگزاری جلسات صلح و سازش از سوی ستاد دیه شعبه استان خراسان رضوی و با اخذ گذشت رضایتمندانه به مبلغ 32میلیون تومان از شکات، باقیمانده بدهی نامبرده به 100 میلیون تومان می رسد.

نیمی ازاین مبلغ باقی مانده با همت والای خدام معزز امام رضا (ع) درهمین هفته تامین شده و بعد از پرداخت باقی مبلغ ازسوی تسهیلات اعطایی از سوی ستاد دیه این مددجو به زودی آزاد می شود.

انتهای پیام/
۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۶:۴۳
تعداد کلیک: ۲,۴۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.