English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مرز حمایت و دخالت را بشناسیم

مدیرعامل ستاددیه استان اردبیل با اشاره به این‌که عامل بیشتر طلاق‌‌ها به عدم‌رعایت حریم‌زوجین از سوی والدین مربوط می‌شود، گفت: خوب است مرز بین حمایت و دخالت در زندگی مشترک افراد را بهتر شناسایی کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، هم اکنون 58 زندانی محکوم به پرداخت مهریه در استان اردبیل به سرمی‌برند که ستاددیه استان‌ با عنایت به این‌که دستگیری از این افراد را در الویت‌های آخر خود قرار داده اما باز بسیاری از وقت کمیته صلح و سازش این نهاد مردمی صرف رسیدگی به مددجویان این پرونده‌ها و مسیر آشتی دادن آن‌ها با یکدیگر و یا اخذ گذشت در کاهش مطالبات مهریه صرف می‌شود.

در جمع این پرونده‌ها بارها دیده شده زوج‌های جوان هیچ کدام هیچ مشکل خاصی برای ادامه یک زندگی مشترک ندارند اما به دلیل حرف‌ها و انتظارات نابجای اطرافیان یا سو تفاهم‌های دو خانواده زن و شوهر نیز با هم دچار مشکل شده و زندگی آن‌ها اسیر حواشی ناتمامی می‌شود که متاسفانه در بیشتر موارد به دلیل اشتباه در مفاهیم ساده «حمایت» و «دخالت» طلاق مُهر پایان همه این کش‌مکش‌های فرسایشی است.

در همین هفته کارمند بانکی که علاقه زیادی هم به همسر خودش دارد اما بابت دخالت‌های بی مورد خانواده‌ها روانه حبس شده بود در جلسه‌ای مشترکی که به منظور آزادی او در دفتر قاضی ناظر این زندان و با حضور اعضای ستاددیه شعبه استان برگزار گردید هنگامی که از حبس چندین ماهه خود رهایی یافت به صراحت یادآور همین مورد بود که ما از ابتدا هم مشکلی نداشتیم و همسر بنده هم خواهان مهریه نبود که در توانایی من قرار نداشت اما این اصرار خانواده او بود که فقط برای مدتی ما از هم جدا باشیم.

مسعود انزابی، مدیرعامل ستاددیه این استان در همین مورد گفت: متاسفانه خانواده‌های ما در تفکیک دو دخالت و حمایت گاهی با اشتباه همراه می‌شوند و به بهانه حمایت از فرزندان‌شان، در زندگی آن‌ها دخالت می‌کنند. حال این‌که هم زوجین و هم پدر و مادرها آن‌ها باید بدانند ارتباط میان زن و شوهر مهمتر از هر امر دیگری از جمله خواسته‌‌ها و خیالات دیگران است و هیچ‌ عاملی نباید به رابطه مثبت این افراد خدشه وارد کند.

وی افزود: والدین باید به این امر واقف باشند، وقتی فرزند آن‌ها یکدیگر را دوست دارند پدر و مادرها نیز باید خواهان خوشبختی آن‌ها باشند اما متاسفانه بعضی از خانواده‌ها متوجه این نکته نیستند که خودخواهی‌‌‎ شخصی یا موضع‌گیری‌های ناعادلانه زندگی عزیزترین افراد آن‌ها را از هم می‌پاشد.

 مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان با انتقاد از این‌که عامل یک طلاق صرفا یک بهانه نمی‌تواند باشد، تصریح کرد: در دنیای امروز که زوج‌های جوان پس از دعوا برسر یک موضوع پیش‌پا افتاده به راحتی تصمیم می‌گیرند که از هم جدا شوند، درایت خانواده‌ها و معاضدت‌های دلسوزانه ‌آن‌ها باید بیش از پیش همراه فرزندان‌شان باشد.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق گفت: این اعداد و ارقام نگران کننده‌ای که نسبت چند ازدواج را با یک واقعه طلاق می‌سنجند خود حکایت از بغرنجی داستان دارد، پس شایسته است دیگر والدین با دخالت‌های ناوارد این وضعیت را بحرانی‌تر نکنند؛ چرا که در جامعه اسلامی، خانواده نهادی ارزشمند برای رسیدن به آرامش و رشد و شکوفایی افراد است و از هم پاشیدن آن، از فروپاشی ارزش‌های اجتماعی و تربیتی جامعه حکایت دارد.

انزابی  مسایل اقتصادی را از دیگرعوامل موثر در تشکیل پرونده‌های طلاق اعلام کرد و گفت: توقعات زیاد زنان از مردان و چشم و هم چشمی‌ها موجب تشدید اختلاف در زندگی مشترک زوجین می‌شود که در این رابطه زنان و مردان جوانی که تازه نهال زندگی مشترک خود را کاشته‌اند بایستی با همفکری در راستای دستیابی به یک زندگی معنوی اقدام کنند.

انتهای پیام /
۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۰۸:۴۶
تعداد کلیک: ۲,۷۲۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.