English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانیان غیرعمد یزد اعتباری 12 میلیارد تومانی می‌خواهد

مدیرعامل‌ستاددیه شعبه یزد گفت: بدهی ۱۱۶ زندانی غیرعمد استان مبلغی معادل ۲۳۴ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود با اخذ گذشت از سوی شکات همه این محکومان با تامین اعتبار 12 میلیاردی از بند حبس رهایی یابند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور،  اسلام افشون با حضور در جمع مددجویان اندرزگاه آرامش (استان یزد) ضمن بررسی مشکلات این محکومان تصریح کرد: متاسفانه بیشترین آمار محبوسان جرائم غیرعمد در یزد را محکومان مالی مهریه تشکیل می‌دهند که بنا به تجربیات این نهاد مردمی با همکاری و تعامل مناسب رقم‌های محکومیت این افراد با کاهش همراه خواهند بود.

وی افزود: هم اکنون 41 زندانی مهریه در این استان تحمل حبس می‌کنند که در فرآیندآزادسازی مدیریت شخص زندانی در قبال زوجه، واسطه‌گری والدین و ریش‌سفیدان خانواده‌ در اخذ گذشت رضایتمندانه مسیر آزادی این افراد را بسیار کوتاه و آسان می‌کند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه یزد یادآور شد: با همت خیرین استانی از ابتدای سالجاری تاکنون شرایط آزادی ۶۳  نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند با مبلغ بدهی بیش از هفتاد میلیارد ریالی از سوی ستاد دیه فراهم گردیده است که امید می‌روند ضمن کنترل ورودی به زندان‌ها تا پایان دی ماه جمع زیادی از این افراد در بند که غالبا محکومان مالی چک و نفقه هستند از زندان رهایی بخشند.

وی ادامه داد: امسال ۸ کمیسیون وام برگزار شده و از جمع ۷۸ فقره پرونده‌ای که در جلسات هیات مدیره مطرح گردیده ۶۳  مورد با مبلغ بدهی در حدود ۷۰ میلیارد و 350 میلیون ریال موافقت گردیده است که البته این اعتبار با پیگیری‌های کمیته صلح و سازش ستاددیه با شکات به میزان ۴۰ میلیارد ریال با گذشت رضایتمدانه تقلیل پیدا کرده است.

افشون  با اشاره به اینکه نیکوکاران یزدی هم در بحث دستگیری از مددجویان و هم در جذب کمک‌های مردمی نقش مهمی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: در این استان جذب کمک‌های مردمی رشد بسزایی داشته بویژه در برگزاری همایش‌های جشن گلریزان که امسال این آیین‌های معنوی تا میزان ۲ برابر افزایش پیدا کرده و در ۸ شهرستان ما تاکنون میزبان این مراسم سنتی و حسنه بوده‌ایم.

انتهای پیام/

۲۴ آبان ۱۳۹۴ ۰۷:۲۳
تعداد کلیک: ۲,۴۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.